Már nem sokáig lehet 8 hengeres motorral szerelt Maseratit vásárolni.
A Maserati bejelentette, hogy 2023 végén távozik a kínálatból a márka rajongói által olyannyira kedvelt biturbó V8-as erőforrás.
A legendás motor stílusosan vesz búcsút, ugyanis az idén nyáron megrendezendő Goodwood Festival of Speed rendezvényen két olyan limitált szériás modell is debütál, melyekben utolsóként érhető el az erőforrás.
A Ghibli 334 Ultima és a Levante V8 Ultima az adott modellek csúcskategóriás Trofeo kiviteleire épülnek.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e3685958-1a98-47ff-898d-0c5f1d6705a5.jpg)
A Maserati 1959-ben mutatta be első V8-as kocsiját, az 5000GT-t, és az azóta eltelt közel 6,5 évtizedben több mint 100 ezer V8-as autót dobott piacra.
A gyártásból hamarosan távozó, Ferrari génekkel rendelkező 3,8 literes biturbó V8 6750-es fordulatszámon 580 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé már 2250-től lehívható 730 Nm-es nyomatékcsúcs társul.
Az MC20 szupersportkocsiban debütált 3 literes új biturbó V6 egység 630 lóerős, illetve 730 Nm-es produkciót ad elő.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/fbf63e9d-55e2-4876-9cd3-15964a6d945a.jpg)
A Maserati 2025-re az összes modelljéből kínál majd tisztán elektromos verziót és az évtized végére már csak villanyautót fog árulni.
A Maserati jelenleg két villanyautót kínál, a GranTurismo és a Grecale zöld rendszámos Folgore kiviteleit.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/fbc02623-7121-4313-b1f9-733688af86ea.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.