A legkevésbé sem úgy, ahogyan a mai bajor modelleket megszokhattuk.
A BMW autógyártási története számára fontos mérföldkő lehet a Neue Klasse nevű platform érkezése, ami a bajor gyártó összes jövőbeli modelljének alapjául szolgál majd. Ez az architektúra várhatóan a márka dizájnját, technológiáját és hajtáshatékonyságát is megváltoztatja.
Az első Neue Klasse modell egy szedán lesz, amely abban a szegmensben tör utat magának, amelyben a jelenlegi 3-as sorozat versenyez és nem mellesleg elsőként Debrecenben fogják gyártani. A Motor1 oldal egy abszolút nem hivatalosnak mondható fantáziálással megpróbálta elképzelni, hogyan fog kinézni ez a modell, amelyet erősen inspirált a 2023 januárjában a Las Vegas-i CES-en bemutatott i Vision Dee Concept. A leginkább szembetűnő formai elem az új „hűtőrács". A tervezetük szerint az első Neue Klasse modell még innovatívabb orr-résszel fog rendelkezni, mint a mostani modellek, a rácsba integrált karcsú LED-es fényszórókkal. Az autó formái várhatóan szögletesek lehetnek, de az aerodinamika így is döntő szerepet kap.
A felépítéséből adódóan az egyik legfontosabb sajátossága az autónak az akkumulátorcsomag lesz majd. Ezek a teljes karosszéria szerkezeti funkcióját látják majd el, és állítólag 30 százalékkal nagyobb energiasűrűséggel és 50 százalékkal alacsonyabb gyártási költséggel rendelkeznek a jelenlegi platformokhoz képest. A 75 és 150 kWh közötti elektromos kapacitással a BMW az akár ezer kilométeres maximális hatótávolságot is el akarja érni. Az autó hátsó és összkerékhajtással, valamint 97 százalékos hatásfokot elérő szinkronmotorokkal rendelkezik majd. A Neue Klasse 800 voltos rendszeren üzemel majd, amely lehetővé teszi, hogy akár 48 km-es hatótávnyi áramot vegyen fel mindössze egy perc alatt.
Az új platformos autók 2025-től kezdődően készülnek majd, elsőként Debrecenben, majd később a müncheni fő gyárban. A mexikói, San Luis Potosi-i gyártóüzem pedig 2027-ben kezdi meg a Neue Klasse járművek gyártását.