Pedig nem arról híresek, hogy túl szigorúan vennék a szabadalmi jogokat.
A Beijing Estek Technology tavaly májusban nyújtott be védjegykérelmet a kínai Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához egy olyan autó tervére, amely megtévesztően hasonlít a klasszikus Minire. Az 1969–2001 között gyártott, jellegzetes formájú, kisméretű brit autó karosszériaformája lényegében érintetlen maradt volna, mindössze annyi változtatást eszközöltek, hogy egy elöl elhelyezett villanymotor hajtotta volna az első kerekeket a kínai klónban.

A BMW cég azonban, amely a Mini márka tulajdonosa is 1996 óta, megtámadta a kérelmüket. Az Autohome kínai autós hírportál szerint a kínai testület a német autógyártó pártját fogta és nem adtak szabadalmi engedélyt az autóra. A döntés értelmében a Beijing Estek Technology három hónapot kap arra, hogy reagáljon a döntésre, ha nem elégedett az eredménnyel.

A mostani határozat jogosságát nehéz vitatni, de érdemes megjegyezni, hogy nem feltétlen következetesek a hatóságok. A hivatal például örömmel adott utat a Great Wall gyártó Ora Punk Cat nevű autójának, amely nyilvánvalóan egy VW Bogár-utánzat. Igaz, a Punk Catnek legalább öt ajtaja és finom stílusbeli eltérései voltak az eredeti VW-től, a Mini-klón úgy néz ki, mintha egyszerűen csak a BMW tervrajzaiból szkennelték volna be.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
