Nem meglepő módon a hátsó kerekeket már nem benzin-, hanem villanymotor hajtja.
A Volvo kínálatában utoljára 2,5 évtizeddel ezelőtt volt hátsókerék-hajtású modell, mostantól azonban újra kaphatók ilyen Volvók, a C40 Recharge és az XC40 Recharge villanyautók ráncfelvarrását követően.
A hátsó kerekeket hajtó villanymotor 238 lóerős teljesítményű, vagyis 7 lóerővel erősebb, mint az eddig az első kerekeket forgatott villanymotor.
Az XC40 Recharge alapmodelljének akkumulátora változatlanul 69 kWh kapacitású, de az optimalizációknak köszönhetően a hatótáv 425-ről 460 kilométerre nőtt.
A kupés hangvételű C40 Recharge esetében 438-ról 476 kilométerre nőtt a hatótávolság, a 130 kW-os DC gyorstöltésnek köszönhetően pedig akár 34 perc alatt letudható egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés.
Az említett típusok erősebb, 252 lóerős hátsó motoros verzióban is elérhetők, melyekben 82 kWh-s telep található. Utóbbi kiviteltől függően 515-533 kilométeres hatótávot biztosít. A 150-ről 200 kW-ra növelt maximális DC teljesítménynek köszönhetően ideális esetben 28 percig tart egy 10-80 százalékos töltés.
A két darab 204 lóerős villanymotorral szerelt összkerekes kivitelt egy elöl 159, hátul pedig 249 lóerős motorral felvértezett új verzió váltja. A 82 kWh kapacitású aksi 500-507 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, ami 56-62 kilométeres növekményt jelent a korábbiakhoz képest.
A csökkentett légellenállású új 19 colos kerekekkel szerelt Volvók végsebessége egységesen 180 km/h-ra van korlátozva. A gyengébb modellek 7,4, az erősebbek 4,7-4,9 másodperc alatt gyorsulnak fel 0-ról 100-ra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.