Az MG megkezdi új benzines SUV-jának itthoni forgalmazását, és hamarosan érkezik a kínai tulajdonú brit márka tisztán elektromos kompaktja, kombija és crossovere, melyek már magyarul is tudni fognak.
A Dongfenget követően és a Geely előtt tavaly szeptemberben érkezett Magyarországra a szintén kínai hátterű MG, mely első körben egy kompakt benzines crossovert, a 6,7 millió forinton nyitó ZS-t, és egy plugin hibrid középkategóriás SUV-ot, a 15,4 millió forinttól induló EHS-t kezdte forgalmazni.
A 22 hazai kereskedésben kapható és a közelmúltban általunk is alaposan letesztelt zöld rendszámos EHS-nek most megérkezett a tisztán benzines és emiatt értelemszerűen olcsóbb verziója, a HS.
A Várkert Bazárban csütörtök délelőtt leleplezett MG HS magyarországi alapára 10 millió forint, mely összeg ellenében egy hatfokozatú kézi váltós, Family alapfelszereltségű példány vezethető haza.
A hétfokozatú duplakuplungos automata váltóhoz minimum Comfort szintet kell választani, ez esetben 11,15 millió forint a vételár. A csúcsmodell árcéduláján 12 millió forintos összeg szerepel.
A hatfokozatú robotizált automata váltós, 258 lóerős összteljesítményű EHS-ből érkezett az 1,5 literes turbós 4 hengeres benzinmotor, mely változatlanul 162 lóerős teljesítményt és 250 Nm-es nyomatékot ad le.
Mindez 9,9 másodperces 0–100-as szintidőt és 190 km/h végsebességet tesz lehetővé. Az EHS-hez képest változást jelent a 37 helyett 55 literes benzintank, illetve a 448-ról 463 literesre nőtt csomagtér.
Alapáras tétel a 12,3 colos digitális műszeregység és a 10,1 colos képátlójú középső érintőkijelző, illetve a hathangszórós hi-finek, a négy USB-portnak, valamint az Apple Carplay és Android Auto támogatásnak sincs felára.
Az ötcsillagos Euro NCAP töréstesztet produkált, 17–18 colos kerekekkel szerelt MG HS-re 7 év / 150 ezer kilométer garanciát vállalnak, a szervizintervallum 1 év / 15 ezer kilométer.
Az importőr szerint a Kia Sportage a legfőbb rivális, mely koreai szabadidő-autó hasonló felszereltség mellett 6,5–23 százalékkal drágább a kínai újdonságnál.
Kínában már ráncfelvarrt, modernizált külsejű változatban árulják a típust, mely 2020-ban debütált verzió európai forgalmazásáról egyelőre nincsenek információink.
A 2018-ban leleplezett HS-t az MG többi modelljéhez hasonlóan 26 európai ország 686 márkakereskedésében lehet kapni. Tervek szerint az európai kereskedések száma hamarosan 840-re fog nőni, és itthon akár 26 helyszínen lehet majd MG-ket vásárolni.
A már megrendelt, behajózás alatt lévő kocsikra árgaranciát vállalnak és általában 60 nap alatt átvehető a kiszemelt autó. Tavaly közel 300 MG-t helyeztek forgalomba Magyarországon, a márka az első teljes negyedévben 1 százalékot meghaladó részesedést szerzett.
A B-SUV szegmensben versenyző ZS-ből novemberben 119-et értékesítettek, így 7 százalékos részesedéssel az eladási toplista hatodik helyén végzett ez a nálunk leginkább 1,5 literes motoros, Comfort+ verzióban népszerű modell. Viszonyításképp ugyanezen időszakban 949 esztergomi gyártású Suzuki Vitara talált gazdára.
Áprilisban érkezik a ZS tisztán elektromos EV változata, mely 177 lóerős és mintegy 440 kilométeres hatótávú újdonság ára egyelőre ismeretlen.
Szintén a tavasz közepén jön Magyarországra a kompakt elektromos autók piacán hadrendbe állítandó vadonatúj MG 4, mely 170–204 lóerős változatokban, 51-64 kWh kapacitású akkumulátorral lesz elérhető.
Ugyancsak áprilistól lesz kapható a világ első elektromos kombijaként jegyzett MG 5, mely Magyarországon már faceliftes változatban debütál. A 156–177 lóerős teljesítményű, 50,3-61,1 kWh kapacitású akksis újdonság legfőbb riválisának a kombi Opel Astra és a puttonyos Peugeot 308 tisztán elektromos változata ígérkezik.
Mint azt az MG hazai képviselőitől megtudtuk, az összes elektromos modell magyar nyelvű infotainment rendszerrel érkezik meg hozzánk, és a későbbiekben várhatóan a benzines típusokon is elérhető lesz a magyar nyelv, akár frissítés formájában is.
Az MG európai kínálatának zászlóshajója a Marvel R, mely egy a HS-nél 10 centiméterrel hosszabb elektromos SUV. A kétfokozatú automata váltós modell magyarországi forgalmazásáról egyelőre még nem született döntés, ez leghamarabb jövőre kezdődhet meg, és akkor jó eséllyel már a ráncfelvarrt kivitel jöhet hozzánk.
A 180–288 lóerős, 665 Nm-es Marvel R triplamotoros csúcsverziója 4,9 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-as tempóra, 70 kWh-s telepe pedig mintegy 400 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé.
Az MG 6 egy hagyományos építésű, benzinesként és plugin hibridként is gyártott szedán, mely csak a Távol-Keleten kapható modell európai forgalmazásával kapcsolatban egyelőre még nem hoztak döntést. Érdekesség, hogy a magyar Zengő Motorsport világbajnok brit versenyzője, Robert Huff a TCR Asia széria keretein belül tavaly már kipróbálta az MG 6 versenyautót, mellyel Makaóban győznie is sikerült.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.