Kína segítette ki Oroszországot.
Moszkva mellett novemberben kezdődött meg az első újkori Moszkvics sorozatgyártása, most pedig arra is fény derült, hogy milyen áron debütál az első körben tizenegy kereskedésben elérhető, Moszkvics 3 nevezetű kompakt szabadidő-autó.
A 4,41 méter hosszú, 150 lóerős 1,5 literes turbós benzinmotorral és hatfokozatú kéziváltóval szerelt elsőkerék-hajtású modell oroszországi alapára 1,97 millió rubel (10,25 millió forint).
A 17 colos kerekeken gördülő kocsiban többek közt két légzsák, blokkolásgátló, menetstabilizátor, tempomat, klíma, 10,25 colos érintőkijelző, tolatókamera, kulcsmentes indítás és napfénytető is található.
A fehér, fekete, piros, szürke és kék fényezéssel rendelhető Moszkvics 3 nem titkoltan a kínai JAC JS4-re épül, mely hasonló felszereltség mellett, de hat légzsákkal átszámítva mintegy 670 ezer forinttal kerül többe.
A későbbiekben 108 lóerős 1,6 literes szívómotorral és automata váltóval, valamint elektromos verzióban is kapható lesz a Moszkvics 3, összkerekes kivitelt viszont nem gyártanak majd belőle.
A mintegy 400 kilométeres hatótávú, 68 lóerős Moszkvics 3e villanyautó 3,5 millió rubelbe (18,2 millió forint) kerül, és 925 ezer rubeles (4,8 millió forint) állami támogatás vehető rá igénybe.
Az Oroszország elleni szankciók a kezdeti időkben jelentősen megviselték a helyi autógyártókat, így például az AvtoVAZ hónapokon át egyes Ladákból kényszerűen kihagyta az ABS-t és a légzsákot. A helyzet azóta részben normalizálódott, a gyártók új beszállítókat kerestek, a Kamaz pedig a jelek szerint kínai segítséggel lehet új életet a Moszkvics márkába.
2023-ban legalább 50 ezer Moszkvics 3-at terveznek gyártani, melyek közül 10 ezer lesz tisztán elektromos hajtású. Jövőre 100 ezerre kívánják emelni a gyártási mennyiséget, és amennyiben minden jól megy, 2024-ben már 20 ezer elektromos Moszkvics fog készülni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.