Az autók végsebességének egyre magasabb szintre történő emelésének története közel 125 éves múltra tekint vissza.
A világ első hivatalosan feljegyzett személyautós sebességrekordját 1898. december 18-án hajtották végre, amikor is a francia Gaston de Chasseloup-Laubat 63,13 km/h-s tempót ért el egy elektromos meghajtású Jeantaudban.
A 100 km/h-s lélektani határt 1899. április 29-én sikerült átlépni, amikor is a belga Camille Jenatzy 105 km/h-val száguldott szintén elektromos La Jamais Contente-jével.
Az aktuális szárazföldi sebességrekordot 1997. október 15-én a brit Andy Green érte el a sugárhajtóműves Thrust SSC-vel, melynek sebessége elérte az 1227,986 km/h-t.
Green a 2008 óta fejlesztett Bloodhound LSR-rel régóta azon dolgozik, hogy átléphesse az 1600 km/h-s szárazföldi sebességet.
A világ leggyorsabb sorozatgyártású személyautója a Bugatti Chiron Super Sport 300+, mely 1600 lóerős benzines hipersportkocsi végsebessége alaphelyzetben 440 km/h-ra van korlátozva, a gyár által kiiktatott limiter esetén azonban átléphető a 480 km/h is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.