A Volkswagennél nem értékelték, hogy Elon Musk mintájára próbálta vezetni a vállalatot.
Herbert Diess még júliusban mondott le a Volkswagen-csoport vezetői tisztségéről, miután hosszú időn keresztül kapott kritikákat a német vállalatcsoport vezetőjeként. A brit Autocar akkor arról számolt be, hogy a kilépésére elsősorban azért került sor, mert kommunikációjával elidegenítette a befektetőket, többek közt azért, mert az ambiciózus villamosítási terveit nem egyeztette velük. További kritikák érték amiatt is, hogy számos kulcsfontosságú új, elektromos Volkswagennek voltak bosszantó szoftverhibái, amelyek tovább rontották a a vele szemben táplált bizalmat.
Alig néhány hónappal a távozást követően a VW korábbi csúcsvezetője most egy másik német óriásvállalat, a félvezető chipeket gyártó Infineon elnöke lesz. Az Infineon áprilisban kinevezett vezérigazgatója, Jochen Hanebeck mellett Diess fontos szerepet játszik majd a vállalat erőfeszítéseiben, hogy növelje termelési kapacitását, hogy enyhítse a félvezető chipek iparági hiányát.
Az 1999-ben alapított Infineon a világ vezető autóipari félvezető-szállítója, mivel a globális kínálat 12,7 százalékát uralja. A legfontosabb ügyfelek közé tartozik a BYD, a Hyundai Group és a ZF Friedrichshafen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.