Markus Duesmann szerint a 70-es évekhez hasonlóan bevezethetnék Németországban az autómentes vasárnapokat.
Az európai energiaválság az Audi vezérigazgatója szerint jó alkalom az autó használatának újragondolására. A márkavezér szavait a Focus idézi, aki szerint el kell kezdeni komolyan spórolni, de „a pénz mint egyedüli eszköz nem elég.” Az iparági vezető szerint, ahhoz például, hogy Németországban jobban ráhangolódjanak az emberek a helyzetre újra lehetnének autómentes napok, mint a 1970-es években – mondja Markus Duesmann. (1973-ban, az akkori kancellár Willy Brandt, Nyugat-Németországban az arab olajembargó miatt elrendelte a vasárnapi autóhasználat tilalmát. Vasárnap hajnaltól hétfő reggelig tilos volt autózni, de végül mindössze néhány hétvégén került rá sor.)
Az Audi vezére szerint az általános sebességkorlátozás sem elvetendő ötlet, amely egyre többször van napirenden a német politikában is, tekintettel az országban lévő magas üzemanyagárakra. „Újra kell gondolnunk sok mindent, és rá kell jönnünk, hogy az életünk változik” – érvel az Audi elnöke. Az ilyen intézkedések előnyeit is látni kellene, egy vasárnaponként üres autópályán például máshogy is lehet közlekedni, mint autóval.
Az Audinak gazdaságilag is újra kell gondolnia a tevékenységét Duesmann szerint, ugyanis vannak "jelei" annak, hogy Európában csökkennek a megrendelések – ez a világgazdasági fordulat lehetséges mutatója. Bár a termelés jelenleg teljes kapacitással folyik, „de mi lesz egy év múlva?”
Az ingolstadti autógyártó ugyanakkor már korábban bejelentette, hogy 2026-tól nem kíván új benzin- vagy dízelmotorokat forgalomba hozni, és ezen a jelenlegi helyzetre való tekintettel sem akarnak változtatni az Audi esetében. Duesmann ugyanakkor elismerte, hogy egyes márkáknál, ahol igazgatósági tag, felmerülhet, hogy a tervezettnél néhány évvel tovább gyárthatnak belső égésű autókat, ha az energiahelyzet változatlan marad a következő években.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.