A közel 300 km/h végsebességű különleges Opelben egy erőhiányban abszolút nem szenvedő biturbó 6 hengeres motor rejtőzik.
Az Opel 1986-ban a Rekord E utódjaként dobta piacra és 1993-ig gyártotta az Opel Omega A-t. A típus legerősebb szériaváltozata a 3000 24V volt, melynek 3 literes 6 hengeres benzinmotorja elsősorban 204 lóerős teljesítményéről, illetve 270 Nm-es nyomatékáról ismerszik meg. Mindez 7,6 másodperces 0-100-as szintidőt, illetve 240 km/h végsebességet tesz lehetővé.
Ennél már csak egy sportosabb Omega létezett (a 230 lovas Evolution 500-on kívül), amit a Lotus készített alig 950 példányban. És most ebből az 1990-ben debütált ikonikus Lotus Omegából került eladósorba egy kiváló állapotnak örvendő példány, íme:
A mellékelt fotókon látható, 619-es sorozatszámú sportszedán 1992-ben látta meg a napvilágot, a zöld fényezésű és Connolly bőrbelsős autó a közelmúltban alapos felújításon esett át.
A mintegy 55 ezer kilométeres futásteljesítményű, hibátlan mechanikus és elektronikus állapotú Lotus Omega a napokban 49 250 fontos (23,6 millió forint) áron cserélt gazdát. Az elmúlt 12 évben mindössze 640 kilométert megtett kocsi eredeti ára a 90-es években 125 000 német márka volt, a típust Németországban az Opel forgalmazta.
A gyártásakor az Alpina B10 Biturbo után a világ második leggyorsabb sorozatgyártású szedánjaként jegyzett, BMW-ket és Mercedeseket verő Lotus Omega motorházteteje alatt egy 3,6 literes soros 6 hengeres biturbó benzinmotor található, ami mintegy 382 lóerős teljesítményt, illetve 568 Nm-es nyomatékot ad le.
Az erő egy a Chevrolet Corvette ZR1-ben is megtalálható hatfokozatú ZF kéziváltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre. Egyes fokozatban 89 km/h a legnagyobb tempó, a hatodik fokozat igen hosszú áttételezésű.
A 0-100-at 5,2, a 0-200-at pedig 17,3 másodperc alatt lehet letudni az alig 1,65 tonnás kocsival, melynek végsebessége 285 km/h (Alpina B10 Biturbo: 291 km/h).
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.