Azon a listán, amelyen a jelöltek vannak, 45 modellből 13 kínai.
Az Év Autója Európában (COTY) szervezet közzétette a jelöltek ideiglenes listáját a 2023-as díjra. A kínai jelenlét különösen szembetűnő már ezen a listán is.
Végigfutva a szereplőkön, a távol-keleti modellek többsége még teljesen ismeretlen a számunkra, de lehet nem sokáig lesz már így. A kínai jelölti listát a BAIC EU5, BYD Tang, DFSK Seres 5, Hongqi E-HS9, MG 4, MG 5, NIO ES8, NIO ET7, Ora Cat, Smart #1, Vinfast VF8, Vinfast VF9 és Xpeng P5 alkotja.
Jelöltek között vannak érdekességek, mint a jogilag brit márka MG, amelynek autói Kínában készülnek. A Smart a maga részéről a Mercedes-Benz AG és a Geely Automotive Group Co 50/50 arányú vegyesvállalata, amelynek székhelye a kínai Ningboban található; továbbá a Smart #1 Kínában készül.
A tizenhárom kínai autó egyébiránt egytől-egyig teljesen elektromos. Igaz, a 45 jelölt közül a kínaiakon kívül is rengeteg a nulla károsanyag-kibocsátású modell. A kivételek a Ferrari Purosangue, a Lotus Emira vagy a Toyota Aygo X és GR 86.
Ha idén egy kínai modell lesz a COTY 2023, az fordulópontot jelenthet a márkák megítélésében.
Érdemes megemlíteni, hogy korábban a távol-keleti márkák nagyon ritkán nyertek. Kivétel volt a Nissan Leaf 2011-ben, a Toyota Prius 2005-ben, a Toyota Yaris 2000-ben és a Nissan Micra 1993-ban, amikor a japán autók elkezdtek megjelenni Európában – írja a Motorpassion oldal.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.