A Ralliart matrica is több helyen kötelező elem a fehér offroad járművőn.
A Mitsubishi 2009-es visszalépéséig a Dakartól, nem kevesebb mint tizenkétszer tudott diadalmaskodni a sivatagi viadalon. Az összes győzelmet az éppen aktuális Mitsubishi Pajero változatok nyerték. Hol versenyautóként, hol buggyként szerepeltek.
A japánok egy időben fontolgatták azt is, hogy egy országúti autók számára kiírt kategóriát is célba veszik, amelynek nyomán legyártottak 2693 darab Pajero Evo autót, hogy nevezhessenek a kategóriába.
Az országúti változatot 3.5 literes V6-os motor hajtja, 280 lóerőt és 350 Nm körüli nyomatékot produkál, amihez természetesen ötfokozatú kézi váltó és összkerékhajtás párosul. A felfüggesztés – egyedülállóan ebben a változatban – elöl kettős lengőkarból, hátul pedig többlengőkaros elrendezésből áll. A modellekből valamennyit Japánban értékesítették.
A most eladásra kínált változat ugyanakkor Skóciában van és a Collecting Cars listájára került fel. A közzétett fotók szerint a fehér Pajero Evo kifogástalan állapotban van, pedig az 1997-es példányban nem is kevés, 180 ezer kilométer van, ami azt jelenti használták rendesen. Egyelőre nincs kikiáltási ára kocsinak, de várakozások szerint nagyjából 50-60 ezer euró körüli áron mehet majd el.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.