Az újkori GTO 200 lóerővel erősebb a 80-as évekbeli eredeti modellnél.
A Ferrari a 80-as évek elején úgy döntött, hogy épít egy kőkemény B-csoportos versenyautót. A gondolatot tett követte, és mivel a versenyautó homologizációjához minimum 200 közúti példányt is le kellett gyártani, megszületett az 1984-ben leleplezett Ferrari 288 GTO.
Amiből a B-csoportos versenyzés hirtelen véget érését követően versenyautó végül is nem készült, a 272 közúti példányt pedig villámgyorsan szétkapkodták a tehetős és jó kapcsolatokkal rendelkező vásárlók.
És most feltűnt a színen egy vadonatúj restomod verzió, a Maggiore által készített GranTurismO:
A modern külsejű, megerősített karosszériájú újdonság motorja 30 százalékkal kevesebb helyet foglal, teljesítménye azonban jelentősen megnőtt, így immár 600 lóerő áll a sofőr rendelkezésére.
Az erősen korlátozott darabszámban gyártandó Maggiore GranTurismO menetteljesítményei és ára egyelőre ismeretlen.
Emlékeztetőül, az alig 1,12 méter magas és 1 160 kilogramm tömegű eredeti Ferrari 288 GTO mozgatásáról egy 2,9 literes biturbó V8-as benzinmotor gondoskodik, ami egy ötfokozatú kéziváltón keresztül 400 lóerőt, illetve 496 Nm-t szabadít rá a hátsó kerekekre.
A 0-100-as gyorsulást körülbelül 4,8 másodperc alatt lehet letudni a 304 km/h végsebességű 288 GTO-val.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.