Nem a legerősebb, és egyenesben sem feltétlenül a leggyorsabb a Porsche aerodinamikailag végletekig optimalizált újdonsága, de a kanyarokban verhetetlen.
A Porsche a közelmúltban több plugin hibrid és tisztán elektromos hajtásláncú modellel is előrukkolt, legújabb fejlesztése azonban nem egy ilyen politikailag korrekt termék, hanem egy a színtiszta vezetési élményről és a legjobb köridőkről szóló, közútra szabadított versenyautó.
A most leleplezett 911 GT3 RS azok számára készült, akik még a tavaly nyáron debütált 911 GT3-nál is egy kicsit keményebb, de még minden további nélkül rendszámozható sportkocsira vágynak.
Az elöl található csomagteret kapásból elbukjuk, ide került ugyanis a motorsportból származó egyedi középső hűtőrendszer, melynek meleg levegőjét eddig még sosem látott kis középső-felső terelőszárnyak irányítják a kocsi oldalai felé.
És hogy ez a forró levegő ne áramoljon vissza a farmotor irányába, a fejlesztők két kis függőleges spoilert helyeztek a tető hátsó-oldalsó részére. Csak ezzel az aerodinamikai trükkel és a motor forró levegőtől történő megkímélésével körülbelül 20 extra lóerőt sikerült nyerni.
Az alsó oldalsó hűtők elhagyásával bőven maradt hely az első kerekek mellett belül elhelyezett aktív légterelőknek, ezenkívül pedig még a futómű elemeit is úgy alakították ki, hogy azok miniszárnyakként tereljék a levegőt. Csak ezzel a megoldással 40 kilogrammnyi extra leszorítóerőre sikerült szert tenni.
A hatalmas hátsó szárny most először magasabbra emelkedik a tetővonalnál, és a Forma–1-es autókéhoz hasonló, kormányról vezérelhető DRS funkcióval is rendelkezik. Utóbbinak köszönhetően kanyarban maximális tapadás, egyenesben megnövelt végsebesség érhető el, illetve a speciális légfék funkciónak köszönhetően 200 km/h-ról 2,5 méterrel rövidebb fékút produkálható.
200 km/h-nál 409 kilogrammos leszorítóerő ébred, vagyis kétszer nagyobb, mint az előd esetében, és háromszor nagyobb, mint amekkora leszorítóerőt az aktuális 911 GT3 termel. Sőt, 285 km/h tempónál az aerodinamikai szett már 860 kilogramm nyomja a kocsit az aszfaltra.
Érdekesség, hogy a 911 GT3 RS közúti használatra szánt gumikon magasabb kanyarsebességekre lehet képes, mint a slickekkel szerelt 911 GT3 Cup versenyautó.
A nyomtáv 29 milliméterrel nőtt a normál GT3-hoz képest, a futómű egy kicsit még keményebb lett, és a kormányon elhelyezett gombok révén akár menet közben is részletesen személyre szabható a viselkedése. Vezetési üzemmódból három áll rendelkezésre, Normal, Sport és Track, illetve a menetstabilizátor tíz fokozatban szabályozható.
A GT3-énál erősebb fékrendszer elöl 408, hátul 380 milliméteres tárcsákat vonultat fel, felár ellenében 410-390 milliméteres kerámiakompozit technika is elérhető. Elöl 275/35 R20-as, hátul 335/30 R21-es gumikon gördül a GT3 RS.
A karbonszál széles körben történő használatával rendkívül alacsony szinten sikerült tartani a tömeget. A mérlegen mindössze 1450 kilogrammot nyomó újdonságnak most először a komplett oldalajtajai is szénszálas anyagból készülnek.
A 4 literes 6 hengeres szívó boxermotor 525 lóerős teljesítményt ad le a hátsó kerekekre, vagyis a GT3-hoz, illetve az előző GT3 RS-hez képest rendre 15, illetve 5 lóerős növekménynek lehetünk tanúi. A korábbi pletykákkal ellentétben a maximális fordulatszám nem emelkedett 9000-ről 9500-ra, ezt ugyanis az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normál nem tették lehetővé.
A hétfokozatú duplakuplungos automata váltós újdonság a GT3-énál rövidebb végáttételezéssel bír, 0-ról 100-ra 3,2 másodperc alatt gyorsul fel, és maximum 296 km/h-val képes száguldani.
A Porsche nem határozott meg konkrét gyártási mennyiséget, azonban a vásárlók így sem árt sietni a megrendeléssel, hogy bebiztosítsák maguknak a saját GT3 RS-üket. Melyért minimum 229 517 eurót, vagyis átszámítva mintegy 92,7 millió forintot kell fizetniük.
Az acél bukócsövet, hatpontos biztonsági övet és tűzoltó készüléket magába foglaló Clubsport csomagot kérésre ingyen adja a gyártó.
A fényezetlen extra karbonelemekkel és szintén karbonból készített egyedi formájú bukócsővel támadó, versenyautósan kattintható váltófüleket felvonultató Weissach csomagért 27 000 eurót (10,9 millió forint) számítanak fel, és e mellé akár magnéziumból készült kovácsolt felniket is kérhetünk.
A könnyítő opciókkal mintegy 20 kilogrammal mérsékelhető a GT3 RS tömege.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.