Autó hvg.hu 2022. augusztus. 09. 10:34

A BMW a kritikák ellenére ragaszkodik az előfizetéses ülésfűtéshez

Úgy gondolják minden csoda három napig tart, így az is, hogy a jövőben egyes extrákat előfizetéssel kínálnak a kocsikhoz.

Az előfizetés alapú szolgáltatások egyre inkább teret hódítanak majd az autóiparban véli a bajor gyártó, amely több mint 5 milliárd dollár potenciális bevétellelt remél ezen a rendszeren keresztül. Anno a videójáték-iparban is nagy felháborodást keltett, hogy a játékokon belül mikrovásárlásokkal lehetett előrébb jutni vagy extrákat vásárolni. Azonban az emberek hamar alkalmazkodtak az új világ szabályaihoz, és ebben bízik a BMW is – írja a Bloomberg cikke.

A BMW előfizetési rendszerével kapcsolatban mindenesetre az első tapasztalatok félreérthetőek voltak, miután 2022 júliusában például Dél-Koreában elindították. A BMW Connected Drive Store-ban lehetett ülésfűtés-, illetve kormányfűtés-előfizetésre előfizetni. Az ülésfűtés havidíja 24 ezer koreai won, vagyis átszámítva mintegy 7400 forint volt. Amennyiben éves, illetve hároméves előfizetést választunk, akkor körülbelül 71 ezer, illetve 115 ezer forintos kiadásra kell számítani. A fűthető kormányért havi 4 ezer forintot kértek, az éves, illetve hároméves előfizetés ára átszámítva 37 ezer, illetve 65 ezer forint. A kormányfűtés egyszeri költsége amúgy 90 ezer forint.

A rendszer kapcsán az okozta a legnagyobb félreértést, hogy sokan úgy értelmezték, akkor is kell fizetniük, ha eleve ülésfűtés-funkcióval vette meg valaki az autóját. Magyarán kétszer kellene fizetni valamiért. A BMW tisztázta, erről szó sincs, aki gazdagon felszerelt BMW-t vett, nincs további költsége, az előfizetés azok számára jelent megoldást, akinek az autója egyébként alapfelszereltségű.

A BMW szerint mikrotranzakciós stratégiája egyébként is nagyobb rugalmasságot kínál. Az ügyfelek csak télen aktiválják majd az ülésfűtést vagy nyáron az ülésszellőztetést. A cég szóvivője a Bloombergnek, úgy nyilatkozott, hogy a BMW szerint a rossz sajtó csak átmeneti állapot, és ragaszkodnak az új stratégiához. „Az autóhasználók csak azért fizessenek, amit használnak, és azért nem, amit nem használnak.”

A BMW természetesen nincs is egyedül az előfizetéses rendszerével, a Tesla évekkel ezelőtt bevezetett vezeték nélküli szoftverfrissítése is tartalmaz fizetős szolgáltatásokat is. Egy másik nagyvállat a Stellantis pedig 20 milliárd eurós többletbevételt akar elérni azon keresztül, hogy a járműveihez szoftvereken keresztül kínál kényelmi funkciókat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés