Autó hvg.hu 2022. augusztus. 02. 05:44

Elbúcsúztatták a Bugattik talán legkülönlegesebb összetevőjét, a tizenhat hengeres motort

A belső égésű motorok királyának karrierje véget ér ugyan, de a legendája biztosan tovább él.

Most, hogy a Bugatti részben az elektromos-hajtásokat fejlesztő sikercég a Rimac kezében van, nyílt titok, hogy a Chiron utódja minden bizonnyal elektromos lesz. A Bugatti egy új videóval lényegében hivatalosan is lezárta a korábbi, 8.0 literes ikerturbós W16-os motorja pályafutását.

Majdnem 20 évvel ezelőtt jelent meg az első Bugatti Veyron, amely 1001 lóerős motorjával egyben egy új kategóriát is léthozott, megszületett az első hiperautó. A kocsi mindössze 2,5 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/h-ra és a végsebessége meghaladta a 400 km/h-t. A Veyront 2016-ban váltotta a Bugatti Chiron, amely hasonló filozófia mentén épült, ugyanakkor még nagyobb turbókkal ellátott motor kapott, így a Chiron teljesítménye 1500 lóerőre növekedett.

A Bugatti W16-os motorjának számtalan érdekessége között az egyik, hogy valójában rövidebb is, mint egy V12-es motor, mert alapvetően két V8-as egységet építettek össze, amelynek révén a két blokk hengerei 90 fokos szöget zárnak be egymáshoz képest. Különleges a motor hűtése is, amelyet a Chironban például 40 liternyi hűtőfolyadék keringetése old meg. A W16-os motor a Volkswagen salzgitter-i motorgyárában készült egy külön helyiségben, amelyet kizárólag a Bugatti-motor építésére tartottak fenn. Egy-egy motort két szakember rakott össze hat nap alatt összesen 3712 egyedi motoralkatrészből.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.