Ráadásul ki is van világítva, ha valakinek nem lenne elég szembetűnő.
A kínai Guangzhou Automobile Group (GAC) Space koncepcióautóján látható "hűtőrácsnál" már tényleg nehéz lesz nagyobbat tervezni. A BMW újmodói veséivel, az Audi Singleframe hűtőrácsával, illetve a Lexus orrdíszével kezdődött a méretnövekedés a "hűtőrácsdizájnban", ami talán lassan csúcsára ért.
A GAC Space különben érdekes koncepció. Hatalmas sirályszárnyas ajtóval is rendelkezik és egy olyan "csomagtérajtóval", ami akkor nyílik ki teljesen, amikor a Tea Time Lounge funkció aktiválódik, hogy helyet adjon egy elektromosan előbújó kanapénak. Mivel mindez az egész csak egy koncepció, megszüntették a bosszantó B-oszlopokat is, így a minimalista kialakítás révén egészen könnyű beszállni a lounge-szerű kabinba is.
A merész koncepciót ráadásul egy üzemanyagcellás hajtáslánc szolgálja ki, amely több mint 180 lóerőt és 350 newtonméter nyomatékot ad le. Ha a hidrogéntartály tele van, a GAC Space akár 650 kilométert is megtehet, az utántöltés 3-5 percet vesz igénybe, ami hasonló egy hagyományos, belső égésű motorral hajtott autóéhoz.
A kínai cég nem csak teljesen elrugaszkodott dizájnötletekkel játszik, de a kutatás-fejlesztési központjában tartott GAC Tech rendezvényen bemutatott egy 1,5 literes, hidrogénnel működő belső égésű motort is. Ez a technológia nem teljesen újdonság, mivel a Toyota hasonló elrendezéssel kísérletezett a Corolla prototípusaiban és a hagyományos motorok egyik továbbélési lehetőségét jelentheti.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.