A billegős Kacsa annyira egyedi darabja volt az autózás történetének, hogy talán érdemes lenne visszahozni.
Annak ellenére, hogy jónéhány gyártónak bejött a retróhullám, egyelőre nincs hivatalos információ arról, hogy a Citroen tervezné a Kacsa, hivatalos nevén a 2CV feltámasztását. Pedig ihletet adó példából nincs hiány: a Renault is visszahozza hamarosan az 5-öst elektromosként, a Volkswagen, ID. Buzz néven a hippibuszát, a Fiat 500-as sikereiről nem is beszélve.
A független tervezők fantáziáját viszont izgatja a lehetőség, Dejan Hristov be is mutatta a Kacsa reinkarnációját egy minimalista, elektromos crossover formájában. (A szokatlan 2CV elnevezés „két ló erejét” jelenti régies francia teljesítmény-mértékegységben számítva, ami nagyjából 29 lóerőnek felelt meg.)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0835e2a6-d9e0-49f9-ad24-ebbaac2a6834.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/8f101a84-a9af-474c-b922-2bfb4d9e5fa3.jpg)
A tervező megtartotta az eredeti, 1948-tól négy évtizeden át gyártott 2CV ikonikus sziluettjét, beleértve a tetővonal lekerekített formáját, a markáns sárvédőket és a jellegzetes motorháztetőt. A nagy átmérőjű, szokatlan dizájnú keréktárcsák is kiemelik a retró hangulatot.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/ce4ade0a-94cf-45c7-8f9f-3f08c49f8d6f.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/007a7525-2a8d-406f-8525-60d0e9a0e9dc.jpg)
Az újraálmodott 2CV EV 38 centiméterrel hosszabb, mint az eredeti, de így is csak 4,24 méteres, ami a modern városi SUV-k közé helyezné el. Méretében nagyjából akkora, mint egy mostani Peugeot 2008-as.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)