Autó hvg.hu 2022. június. 22. 12:04

Több százezer kamionos hiányzik az európai munkaerőpiacról

Csak Romániában vagy Lengyelországban 70-80 ezer sofőr hiányzik a munkaerőpiacról.

A Nemzetközi Közúti Fuvarozók Egyesületének (IRU) legfrissebb kutatása szerint Európában már 40 százalék felett van a sofőrhiány. Az IRU 25 országra és összesen 1500 fuvarozási cégre kiterjedő nemzetközi kutatást végzett a munkaerőhiányról.

A legrosszabb helyzetben a közismerten nagy munkaerő elvándorlástól szenvedő országok vannak, mint Románia vagy Lengyelország – írja a kutatás eredményei alapján a Vezess.hu. Előbbinél 71 000 utóbbinál pedig 80 000 kamionsofőr hiányzik a munkaerőpiacról. A helyzet érdekes módon Németországban sem jobb, ami eddig kifejezetten vonzotta a kelet-európai sofőröket. Az IRU összesítése szerint ugyanis 2021-ben tavaly 80 000 hivatásos kamionsofőr hiányzott a német munkaerőpiacról.

Rövid távon valószínűleg nem javul a helyzet, hiszen 6-7 százalék a 25 év alatti kamionsofőrök aránya, Európában minden harmadik hivatásos teherautó-vezető az idősebb generáció tagja. A kamionsofőrök átlagéletkora 47 év.

Globálisan nézve egyébként a legdurvább sofőrhiány Kínában van, ahol 1,8 millió betöltetlen álláshely volt 2021-ben ebben a szektorban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.