A mostaninál jóval nagyobb hatótávolságot egy újfajta akkumulátor teszi lehetővé.
A BMW tavaly dobta piacra a méret tekintetében az X5 és az X7 közé ékelődő új elektromos szabadidő-autóját, az általunk is alaposan letesztelt 32,6 millió forintos alapárú iX-et, melynek 105,2 kWh kapacitású akkumulátora ideális esetben 607 kilométeres WLTP-hatótávolságot biztosít.
Ezzel kapcsolatban friss hír, hogy egy michigani startup, az Our Next Energy (ONE) egy újfajta akkumulátort fog szállítani a bajor gyártónak, melynek révén az iX 2023-ban debütáló prototípusa 600 mérföldes, vagyis mintegy 966 kilométeres hatótávra tehet szert.
A ONE-féle telepben 20 százalékkal kevesebb a lítium és 60 százalékkal kevesebb a grafit, ezenkívül pedig a nikkel és a kobalt használatát is minimalizálják.
Az amerikai cég nemrégiben egy 207,3 kWh-s igen nagy energiasűrűségű aksit szerelt a Tesla Model S 103,8 kWh kapacitású gyári akkumulátorának a helyére, melynek köszönhetően 1210 kilométeres gyakorlati hatótávot sikerült elérni, illetve labor körülmények mellett 1419 kilométer jött ki egy feltöltéssel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.