A méretes napelemmel szerelt, tisztán elektromos hajtású újdonság hatótávja meghaladja a 600 kilométert.
3 év telt el azóta, hogy feltűnt a színen a Lightyear One nevezetű ultra-alacsony légellenállású napelemes elektromos autó prototípusa, melynek most Lightyear 0 néven mutatkozott be a sorozatgyártásra érett végleges változata.
A mindössze 0,19-es légellenállási tényezőjű holland újdonság a maga 1 575 kilogrammos tömegével pehelysúlyúnak számít a villanyautók között. Többek közt ennek köszönhető például a 10,5 kWh-s átlagfogyasztás, mely fele-harmada egy normál elektromos autó hasonló értékének.
Az 5,08 méter hosszú és 5 személyes kivitelű Lightyear 0 érdekessége a hatalmas, 5 négyzetméter felületű és igen hatékony működésű napelem, mely ideális esetben naponta 70 kilométeres hatótávot képes biztosítani.
Amennyiben napsütötte helyen lakunk és naponta 70 kilométernél kevesebbet autózunk, akkor elvileg sosem kell töltőre dugni a kocsit, vagy legalábbis nagyon ritkán, körülbelül félévente. Napsütésben kevésbé gazdag helyeken naponta átlagosan 35 kilométeres "ajándék" hatótávra lehet számítani a gyártó szerint.
A 60 kWh kapacitású akkumulátor 625 kilométeres hatótávot biztosít a WLTP-szabvány szerint, és DC gyorstöltővel egy óra alatt akár 520 kilométernyi hatótáv is "tankolható". A 0-ról 100-ra 10 másodperc alatt felgyorsuló, 160 km/h végsebességű kocsi csomagtere 640 literes.
Nem kevés üröm az örömben, hogy a Finnországban idén ősszel sorozatgyártásba küldendő Lightyear 0 ára 250 000 euró (100 millió forint), viszont jó hír, hogy az ígéretek szerint 2025 körül érkezik a Lightyear Two nevezetű kisebb testvérmodell, mely állítólag csak 30 000 euróba (12 millió forint) fog kerülni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.