A Renault a háború miatt vonult ki Oroszországból.
Az oroszok újraindították a Lada gyártását az AvtoVAZ togliatti gyárában, miután a korábbi tulajdonos a Renault március 5-én felfüggesztette működését, majd május elején egy rubelért eladta eszközeit az orosz államnak.
Az oroszok nem sokkal később bejelentették, hogy hatóságilag engedélyezték az Euro 0-s besorolású autók gyártását is, valamint a légzsákok, a blokkolásgátló-rendszer (ABS) és dinamikus menetstabilizáló-rendszer (ESP) nélküli autók gyártását, amely termékek a szankciók miatt nem állnak rendelkezésre.
A gyors intézkedésnek köszönhetően már le is gördültek a leegyszerűsített modellek első példányai a legnagyobb orosz autógyárban. A legolcsóbb új Lada Granta Classic’22 modell mindenesetre leginkább a szovjet időket idéző modellként értelmezhető. Lényegében minden korszerű elektronikus összetevőt nélkülöz: nincs benne ABS, ESP, légzsák, előfeszített biztonsági öv, még rádió sem.
A motor egy archaikus, benzines, ami elméletileg megfelel az Euro 2-es szennyezési normának – írja az orosz autós oldal a kolesa.ru. A motor hengerűrtartalma 1.6 liter, a teljesítmény 90 lóerő, ami arra utal, hogy a régi 1.6-os Renault motort, amit korábban használtak egyszerűsítették a gyors átálláshoz. A Lada Granta Classic'22 ilyen formán lényegében a 90-es évek autója.
A Lada a hivatalos honlapján a termelés indítás kapcsán az elektromos első ablakokkal, a szervokormánnyal és az Isofix gyermekülés-rendszerrel reklámozza a járművet. "A modellt azzal a céllal fejlesztették ki, hogy a legtöbbet kihozzák a helyi erőforrásokból, hogy ne befolyásolják az importált alkatrészek" - írja a lada.ru.