A bajor gyártó bemutatta legkisebb SUV modelljének normál és elektromos hajtásláncú új generációját.
Az elsőtől az utolsó csavarig teljesen megújult BMW X1 5,3 centiméterrel hosszabb, 2,4 centiméterrel szélesebb és 4,4 centiméterrel magasabb az elődjénél, miközben a tengelytávja 2,2 centiméterrel gyarapodott.
Az ívelt műszerfalat két nagy felbontású kijelző uralja a nemrégiben ráncfelvarrt 3-as sorozat mintájára, az infotainment rendszeren a legújabb 8-as szoftver fut.
A tágasabb utastér mögött egy a korábbiaknál nagyobb, 540 literes csomagtartó található, mely a 60/40, illetve 40/20/40 arányban osztott hátsó üléstámlák döntésével egészen 1600 literig bővíthető.
A 136 lóerős sDrive18i alapmodell németországi alapára 41 400 euró (16,4 millió forint), a 218 lovas xDrive23i pedig 49 450 eurón (19,7 millió forint) nyit. Utóbbi modell ugyanúgy 48 V-os lágyhibrid rendszerű, mint az 50 150 eurón (20 millió forint) nyitó és 211 lóerős xDrive23d. A 150 lovas sDrive18d alapára 43 950 euró (17,5 millió forint).
A zöld rendszámos plugin hibridek közül a 245 lóerős xDrive25e 47 550 eurón (18,9 millió forint) startol, a 326 lóerős teljesítményű xDrive30e indulóára 49 950 euró (20 millió forint). Ezen modellek e-hatótávja 78-89 kilométer magasságában mozog.
Vadonatúj modell a tisztán elektromos hajtásláncú iX1 xDrive30, mely elsősorban 313 lóerejéről, 494 Nm-es nyomatékáról, illetve 5,7 másodperces 0-100-as szintidejéről ismerszik meg. Ez az 55 000 eurós (21,9 millió forint) villanyautó egy 64,7 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát, mely egyrészt 413-438 kilométeres hatótávot biztosít, másrészt pedig 11-130 kW-tal tölthető.
A forgalmazás ősszel kezdődik meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.