Nem éri meg továbbfejleszteni a hagyományos manuális váltót, inkább kivezetik a kínálatból a 2023-as évvel – írja a Totalcar.hu.
A stuttgarti cég termékeinél - tegyük hozzá - már most sem igazán gyakoriak a kézi váltós kivitelek: jellemzően a kisebb motorral felszerelt, fronthajtású alapmodellek ilyenek, az A, B és CLA osztályok egyes változataiban fordul elő ez a típusú hajtásrendszer.
Amióta megjelentek az elektronika vezérelte, soksebességes automaták, a 7-9 fokozatú szerkezetek, mindig az ideálishoz közeli fokozatban tudják tartani a váltót, így hasonlóan jó hatásfokot produkálnak, mint a manuális váltók.
A másik ok a térnyerésükre az olyan biztonsági rendszerek megjelenése mint az automata vészfék: ennek a működéséhez biztosítani kell, hogy az elektronika is oldhassa a kuplungot, ami a kézi váltós modelleket is drágábbá és komplikáltabbá tette.