A most állítólag eladósorba került különleges stuttgarti sportkocsi 1956-ban látta meg a napvilágot.
1954-et írtunk, amikor a Mercedes előrukkolt az első SL modelljével, melynek típusjelzése a Super Leicht (szuperkönnyű) német szavak kezdőbetűiből állt össze. A W198 kódjelű modell 1963-ig maradt gyártásban, és ezen időszakban 1400 sirályszárnyas kupé, illetve 1858 nyitható tetejű roadster hagyta el a gyártósort.
A sokak által az évszázad sportautójának tartott és a közelmúltban általunk is kipróbált Mercedes 300 SL úgymond normál kivitelei is több száz millió forintba kerülnek, a mindössze 29 példányban gyártott teljesen alumínium karosszériás változat értéke pedig jóval meghaladhatja akár az 1 milliárd forintot is.
Most pedig feltűnt a színen egy a ritkánál is ritkább Mercedes 300 SLR Uhlenhaut kupé, melyet a gyártó tesztrészlegének egykori vezetőjéről, Rudolf Uhlenhautról neveztek el, és amelyből mindössze két példány készült.
Az utcai használatra is alkalmas versenyautónak tekinthető különlegességet nemrégiben állítólag áruba bocsátotta a Mercedes, és valaki 135 millió eurót, vagyis átszámítva mintegy 52 milliárd forintot fizetett érte.
A több forrásból is megszellőztetett adásvételt hivatalosan egyelőre nem erősítették meg, és az összeg nagysága miatt talán sosem derül majd fény a vásárló kilétére.
A világ legdrágább autója jelenleg hivatalosan egy 1963-as Ferrari 250 GTO, melyért 2018-ban 70 millió dollárt (26 milliárd forint) fizettek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.