Elkészült a nemrégiben debütált Aston Martin DBX 707 első ügyfeles példánya.
A közelmúltban volt szerencsénk alaposan letesztelni az Aston Martin első szabadidő-autóját, a 4 literes biturbó V8-as AMG motorral szerelt DBX-et. Az 550 lóerős és 2,2 tonnás sportterepjáró alig 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 292 km/h.
Aztán februárban megérkezett a DBX jobban kihegyezett új sportmodellje, a DBX707, amelynek most megkezdődött a sorozatgyártása. A walesi St. Athanben készülő és a világ 50 országában forgalmazandó újdonság első példányait várhatóan júniusban vehetik át a megrendelők.
A típusjelzésben szereplő számok a teljesítményre utalnak, vagyis a jól ismert erőforrás 707 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé 900 Nm-es nyomaték társul. Emlékeztetőül, a normál DBX „csak” 700 Nm-re képes.
Viszonyításképp, az általunk nemrégiben versenypályán is meghajtott Porsche Cayenne Turbo GT 640, a Lamborghini Urus motorja pedig 650 lóerős.
A rajtelektronikás DBX707 3,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, 7,4 másodperc alatt tudja le a 0-160-as sprintet, a végsebessége pedig 310 km/h.
A 22-23 colos kerekekkel és sportfutóművel szerelt és a világ legerősebb luxus SUV-jának kikiáltott új Aston Martin alapára 230 000 euró (87,4 millió forint).
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.