A lépés érdekessége, hogy visszahozzák vele a hatvanas évek offroad márkájaként ismert International Scout nevet.
Továbbra is igencsak kívánatos piac a Volkswagen-konszern számára az Egyesült Államok, ahol több próbálkozásuk ellenére saját néven nem igazán értek el jelentős piaci részesedést, szemben például a Toyotával. Az elektromos autózás terjedése mentén egy újabb kíséretet tesznek, méghozzá az arrafelé legnépszerűbb műfajban a pickupok között. Az autógyártó most hivatalosan is bejelentette, hogy „Scout” címke alatt a németek elektromos pick-upokat és SUV-okat dobnak piacra Amerikában.
A bejelentés érdekessége, hogy egy korábban már létezett márkanév mellett döntöttek. Az 1960-as években az International Harvester mezőgazdasági gépgyártó cég nagy sikerrel kínált terepjárókat és pick-upokat, mielőtt az 1980-as évek közepén a Navistar haszongépjármű-gyártó megvette volna. A Volkswagen pedig két évvel ezelőtt egy felvásárlás részeként megvásárolta a Scout márkát, amelyet most elektromos márkaként visszahoznak.
A különösen robusztusnak tartott Scout modelleket egyéként soha nem kínálták Németországban, és az kiadás kapcsán is azok a hírek, hogy dedikáltan az Egyesült Államok számára lesz fenntartva.
Az új márka legalább két modellel rendelkezik majd, amelyek elektromosautó-platformon nyugodnak, és versenyezniük kell többek között az elektromos Ford F-150 Lightninggel, vagy a Rivian RT1-gyel és a hamarosan megjelenő Tesla Cybertruckkal. Az első prototípusokat a következő évben mutatják be, a sorozatgyártást pedig 2026-ra tervezik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.