Az X7-es elérkezett életciklusa feléhez, így átesett az ilyenkor szokásos ráncfelvarráson, mely többek közt új külsőt és modernizált belsőt hozott magával.
A BMW tavaly 605 darab X5-öst értékesített Magyarországon, így ez a felső-középkategóriás SUV volt a bajor márka legnépszerűbb modellje hazánkban, a maga nem szerény 15 százalékos házon belüli piaci részesedésével.
Ehhez képest az eggyel nagyobb méretű X7-esből csak 115 darab talált gazdára, ami jól mutatja, hogy ennek a hatalmas divatterepjárónak nem annyira Európa, hanem sokkal inkább az USA és Kína a fő piaca.
A 2018 őszén leleplezett X7-es felett mára egy picit már eljárt az idő, így a gyártó úgy gondolta, hogy itt az ideje a ráncok felvarrásának. Emlékeztetőül, ilyen volt eddig a típus:
És így fest a faceliftes verzió, melynek sorozatgyártása a nyáron kezdődik meg az Egyesült Államokban:
A legfontosabb változáson a fényszórók mentek keresztül, melyek a teljesen új 7-es BMW első lámpáihoz hasonlóan két részre lettek osztva.
A horvát főtervező, Domagoj Dukec úgy rajzolta meg a természetesen a legmodernebb mátrix LED technológiát felvonultató fényszórókat, hogy azok felső részében található a menetfény, a helyzetjelző és az index, a vaskosabb és sötétített alsó szekció pedig a tompított és távolsági fényszórók otthona.
És igen, Iconic Glow néven mostantól már a X7-es hatalmas veséi is világítanak a sötétben, de máshogy, mint az új 7-es BMW esetében:
Az 5,15 méteres hossz és a többi méret értelemszerűen változatlan maradt, hiszen csak egy egyszerű ráncfelvarrásról van szó. A hátsó traktus nem változott olyan mértékben, mint a frontrész, a legfőbb újdonságot a módosított rajzolatú, 3D-hatású lámpák jelentik.
Az utastér továbbra is hatalmas, alapáron jár a hét ülés, felár ellenében pedig "elnöki" hatüléses kivitel is elérhető. A 3,1 méteres tengelytávolság érzékeltetéséhez elég talán csak annyit leírnunk, hogy egy Smart ForTwo teljes hossza alig 2,7 méter.
A helykínálat nemcsak az utas-, hanem a csomagtérben is remek. Legrosszabb esetben, tehát 6-7 üléses konfiguráció mellett is minimum 326 liternyi pakkot vihetünk magunkkal, és az ülések döntögetésével egészen 750 literre, illetve akár 2 köbméter fölé növelhető a tér.
Teljesen megújult, sokkal futurisztikusabb lett a műszerfal, melyet az iX villanyautó stílusában alakítottak át a tervezők. A méretes ívelt üvegpanel mögött egy 12,3 colos digitális műszeregység és egy 14,9 colos képátlójú érintőkijelző található, lentebbre kaptunk egy látványos új vízszintes kijelzőcsíkot, az infotainment rendszeren a legújabb 8-as szoftver fut és természetesen megmaradt az iDrive kezelhetőség.
Mostantól minden X7-es 48 V-os lágyhibrid technikát, vagyis egy a hajtásba besegítő 12 lóerős és 200 Nm-es villanymotort vonultat fel, és az összes verziót nyolcfokozatú automata váltóval, illetve összkerékhajtással szerelik.
A leggyengébb kivitel a 40d, melynek 3 literes 6 hengeres turbódízel motorja a facelift során 340-ről 352 lóerőre erősödött, vagyis sokkal erősebb, mint a csak 300 lóerős új 740d. A maximum 720 Nm-re képes újdonság 6,1 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, és vélhetően a fogyasztására sem lesz panaszunk.
A szintén 3 literes 6 hengeres, de gázolaj helyett benzint fogyasztó 40i teljesítménye 333-ról 380 lóerőre, nyomatéka pedig 450-ről 540 Nm-re növekedett, melynek köszönhetően a 0-100-as szintidő 6,3-ról 5,8 másodpercre olvadt.
A csúcsot az M60i jelenti, mely specifikációk tekintetében ugyanazt a szintet hozza, mint az eddigi M50i. A két turbóval megfújt 4,4 literes V8-as benzinmotor 530 lóerős és 750 Nm nyomatékú, így nem csoda, hogy álló helyzetből 100-ra akár 4,7 másodperc alatt is megoldható a katapultálás.
Az M60i igen jól felszerelt, így például többek közt alapáron jár hozzá a világító hűtőrács, az összkerékkormányzás és a 21 colos kerékszett. A minimum 20 colos kerekeken gördülő új X7-es egyébként az első BMW, mely akár 23 colos könnyűfém felnivel is rendelhető.
M50d sajnos már nincs egy ideje, és nem is lesz többet a kínálatban, pedig a négyturbós 400 lovas csúcsdízel nagyon passzolt a 2,5 tonnás X7 karakteréhez.
Van viszont gyári tuningverzió, ugyanis a BMW által nemrégiben felvásárolt Alpina már be is mutatta a 621 lóerős és 800 Nm-es produkcióra képes 4,4 literes biturbó V8-assal szerelt XB7-et. A 0-ról 100-ra 4,2 másodperc, 0-ról 200-ra pedig 14,9 másodperc alatt felpattanó monstrum végsebessége 290 km/h.
Cikkünk írásakor a hazai árak még ismeretlenek, Németországban 97 700 eurós (36,8 millió forint) alapáron jegyzik a ráncfelvarrt típust.
A kifutó modellből a 40i 33,4 millió forinton nyit itthon, a 40d-ért minimum 33,5 millió forintot kell fizetnünk, az M50i indulóára pedig 41,8 millió forint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.