A magas fordulatszámú szívómotorhoz nem nyúltak hozzá a fejlesztők, emiatt azonban vélhetően kevesen ejtenek könnyeket.
A Porsche tavaly februárban leplezte le a 2018-ban generációváltáson átesett 911-es sportkocsi eddigi legsportosabb változatát, a 187 670 eurós (69,5 millió forint) alapárú 911 GT3-at, melyből most érkezett egy finoman tuningolt új verzió.
A Techart által készített és akár a nagy hátsó légterelő nélküli GT3 Touringhoz is megrendelhető ízléses tuningcsomagnak számos különböző szuperkönnyű karbonszálas elem képezi a részét, melyek fényezetlen, hagyományos fényezésű és matt kivitelben egyaránt elérhetők.
Az utastér tekintetében is finomhangolt 911 GT3 elöl 20, hátul 21 colos, turbina designos új kovácsolt könnyűfém felniket kapott.
A hátsókerék-hajtású GT3 mozgatásáról egy 4 literes szívó boxermotor gondoskodik, melyhez a Techart – egyelőre – nem nyúlt hozzá. A 9000-es maximális fordulatszámú erőforrás 510 lóerős teljesítményt, illetve 470 Nm-es nyomatékot szabadít rá az aszfaltra.
Az összes többi 911-es kiviteltől eltérően nem nyolc-, hanem hétfokozatú PDK automata váltó 3,4 másodperces 0–100-as szintidőt tesz lehetővé, a végsebesség 318 km/h. A 911 GT3 hatfokozatú kézi váltóval is rendelhető, ami 3,9 másodperces 0-100-as gyorsulás mellett 320 km/h-s legnagyobb tempó elérését biztosítja.
A 0-ról 200-ra 11,9 másodperc alatt felgyorsuló kéziváltós újdonság gyári állapotban mindössze 1418 kilogrammot nyom a mérlegen, és a 10,8 másodperces 0–200-as szintidejű PDK-s verzió tömege sem több, mint 1435 kilogramm.
A 911-esből hamarosan érkezik egy még sportosabb, az igazi versenyautókhoz még közelebbi gyári kivitel, a GT3 RS ára, és specifikációi egyelőre még ismeretlenek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.