Ilyen négykarikás sportos luxusautó garantáltan ritkán jön szembe velünk az utakon, és most akár le is csaphatunk erre a példányra.
Utóbbi nem volt más, mint az úgymond hétköznapi C3-as Audi 100 alapjaira épülő Audi 200.
Ez az 1983 és 1991 között gyártott szedán 1988-ban egy még magasabbra pozicionált testvérmodellt kapott, mely az eredeti tervektől eltérően végül nem Audi 300, hanem Audi V8 néven került forgalomba.
Az 1994-ig mintegy 21,5 ezer példányban készült négykarikás nagyágyú sosem volt gyakori látvány az utakon, hát még 2022-ben. Most azonban feltűnt a színen egy éppen új gazdára váró példány, mely ráadásul a mindössze 500-as darabszámban gyártott V8 Evo sorozat tagja.
A szükségszerű DTM homologizáció által életre keltett V8 Evo elsősorban egyedi légterelőiről és speciális, 15 helyett 17 colos könnyűfém-felnijeiről ismerszik meg.
A mellékelt fotókon látható ezüstmetál fényezésű példány 1991 decemberében lett forgalomba helyezve és azóta 224 ezer kilométert tettek meg vele.
A Berlinben eladásra kínált fullextrás Audi árcéduláján 29 900 eurós (11,4 millió forint) összeg olvasható. A kocsiban többek közt fűthető bőrülések, automata klíma, tempomat, ABS, légzsák és fedélzeti számítógép is található.
A 3,6 literes V8-as szívó benzinmotor 5800-es fordulaton 250 lóerős teljesítményt ad le, a 340 Nm-es csúcsnyomaték 4000-től hívható le.
A Quattro fix összkerék-hajtású Audi V8 9,2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra és a végsebessége 235 km/h, már amennyiben a hirdetésben szereplő autóhoz hasonlóan 4-fokozatú automata váltóval van szerelve. Az 5-, illetve 6-fokozatú kéziváltós V8-asok 7,9 másodperc alatt tudják le a 0-100-as sprintet és egészen 244 km/h-ig gyorsulnak.
Az utolsó két évben 4,2 literes erőforással is szerelték az 1,7 tonnás típust, melynek 280 lóereje és kereken 400 Nm-es nyomatéka 6,8 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 249 km/h végsebességet tesz lehetővé.
A piaci bevezetéskor 98 700 német márkába került a 4,87 méter hosszú alapmodell, az 5,19 méteres nyújtott tengelytávú változatért pedig alaphangon 155 000 márkát kértek el. A grazi Steyr-Daimler-Puchnál gyártott Lang kivitelből kevesebb, mint 300 példány készült.
Egyetlen kombi, vagyis Avant kivitelű Audi V8 készült, mely jelenleg a gyári múzeumban található kocsit az egykori cégvezér Ferdinand Piëch felesége, Ursula Piëch használta.
Az Audi V8 nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, mert egyrészt túlságosan hasonlított az alatta szolgálatot teljesítő egyszerűbb Audikhoz, másrészt pedig mert túlságosan drága volt.
A DTM-ben viszont sikeres volt a típus: 1990-ben Hans-Joachim Stuck, 1991-ben pedig Frank Biela nyerte meg a bajnokságot Audi V8-cal.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.