Autó hvg.hu 2022. február. 22. 12:15

Nálunk drágultak a legjobban az új autók az EU-ban

A növekedés kiugró mértéke leginkább az extrém rossz euró/forint árfolyamnak köszönhető.

Tavaly az Európai Unióban átlagosan 3,5 százalékkal drágultak az új személyautók, miközben Magyarországon 9,2 százalékkal nőttek az árak az Eurostat adatai szerint – írja a Napi.hu. Ezzel Magyarország nem csupán csúcstartó, de jócskán lekörözi a második helyen álló Németországot, ahol csak 4,6 százalékos volt az újautó-piac inflációja. Nem volt sokkal jobb a helyzet 2020-ban sem, akkor a magyar piac 8,8 százalékkal drágult, szemben az uniós 1,7 százalékkal.

„A szokatlanul magas számok mögött a forint gyengülése áll, más oka lényegében nincs” – mondta a Napi.hu kérdésére Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke. Míg 2017-ben például 300 forint körül volt egy euró, addig mára 370 forint is előfordul.

napi.hu

Az autók ára persze nemcsak Magyarországon, de más európai országokban is meghaladta az átlagos inflációt, hiszen már régóta ellátási problémákkal küszködik az ágazat. Ez visszavezethető a félvezető-hiányra is, de a logisztika is megsínylette a Covid-válság hatásait. Így ma nemcsak sokat kell fizetni egy új autóért, de sokat is kell várni rá (és sokat ront a helyzeten, ha egy konténerhajó ki is gyullad az óceán közepén).

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Medvegy Gábor 2024. november. 30. 15:00

Egy vérző ország minden gondja a lelkében – a mai propagandisták is megirigyelhetik, ahogy anno a magyar kormányfőről írtak

Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen, de ez még semmi. Az 1924 novemberében megjelent lapok meghökkentő híreiből válogattunk, amelyekből kiderül, hogy a vasútra mindig lehetett panaszkodni, a parlamenti zsidózás pedig nem sértett illemet akkoriban. A templomba járó nők kivágott, áttetsző ruhái ellenben igen.