Alig több mint három éve tért vissza a kétüléses kabrió, amelyet a hírek szerint 2025-ben kivezetnek a piacról.
A roadsterek iránti kereslet az elmúlt években zuhant, ami arra késztette az autógyártókat, hogy csökkentsék kínálatukat. A Mercedes elengedte az S-osztályú kabriót és a klasszikus SLC-t, mielőtt az AMG GT kabriót egyesítette volna az új Mercedes SL-lel. Az Audi beszüntette az A3 Cabriolet gyártását, és a szövettetős Audi R8-asnak is véget ér karrierje.
A hírek szerint a BMW Z4 Roadster napjai is meg vannak számlálva, legalábbis a spanyol Motor.es lap szerint. A kis kabrió forgalmazásának körülbelül három és fél év múlva búcsút intenek, miután véget ér a gyártása 2025 októberében. Az informátorok részben a Porschét okolják, amiért nem jött be a BMW Z4-es és nem tudott versenyképes lenni a kategória etalonjával, a Porsche Boxsterrel.
Azt viszont a BMW Blog hozzáteszi, hogy túl korai még megmondani, hogy a BMW Z4 Roadster eltűnése, milyen hatással lesz japán platformtestvérére a Toyota Suprarára. Jól ismert, hogy azonos alapra épülnek és mindkettőt az ausztriai grazi Magna Steyr gyártja. Mindkét modellben a BMW által fejlesztett 2.0 és 3.0 literes motorok vannak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.