Nem a chipgyártók elmaradt teljesítéseire kellene fókuszálni, hanem a szorosabb együttműködésre velük –hangsúlyozza a német cég egyik igazgatója.
A Volkswagennél arra számítanak, hogy a félvezetők globális hiánya nem fog megszűnni idén, bár enyhülés várható az év második felében – írja az Autopro oldal. „A változékony szituáció velünk fog maradni legalább az év első fele utánig” – fogalmazott Murat Aksel, a VW beszerzési igazgatója.
A Reuters által idézett interjú során Aksel kifejtette, hogy egyértelműen strukturális problémák állnak a chiphiány hátterében, aminek orvoslását sürgetőbbé teszi, hogy az autóipar chipigénye a jövőben nőni fog. A mostani helyzetben a fókusz a chipgyártókkal való szorosabb együttműködés kialakításán van az ellátás stabilizálása érdekében, szemben az elmaradt szállítások miatti kártérítések kiharcolásával.
A világ autógyártóit 2021 eleje óta sújtja a chipek hiánya, ami egyéb tényezők mellett a koronavírus-járványra vezethető vissza. A beszerzési nehézségek miatt az OEM-ek, köztük a VW is a termelésük jelentős visszafogására kényszerültek az elmúlt körülbelül egy évben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.