A limitált szériás apró sportkocsihoz versenypályás és rally csomag is rendelhető.
A Toyota által a közelmúltban piacra dobott új Yaris gyorsan az Év Autója lett, és készült belőle egy háromajtós izgalmas sportváltozat is. Utóbbi GR Yarisból most érkezett egy még jobban kihegyezett verzió, a GRMN Yaris:
A tömegcsökkentés jegyében kiszerelték a hátsó üléseket, melyek helyére bukócső került, a normál első üléseket pedig Recaro kagylóülések váltották.
A karbonszálas motorháztető alatt egy 272 lóerős teljesítményű, illetve 390 Nm nyomatékú 1,6 literes 3 hengeres turbós benzinmotor teljesít szolgálatot, mely egy rövidebb áttételezésű hatfokozatú kéziváltón keresztül hajtja meg a kerekeket.
A mechanikus első/hátsó differenciálzáras újdonság többek közt 18 colos BBS felniket, nagyobb teljesítményű fékrendszert, állítható Bilstein lengéscsillapítót és karbonszálas hátsó légterelőt kapott. A tömeg kiviteltől függően 20-30 kilogrammal csökkent a GR Yarishoz képest.
Némi üröm az örömben, hogy a némileg kiszélesített és leültetett GRMN Yaris csak és kizárólag Japánban lesz kapható. Az alapmodell 7,317 millió jenbe (19,8 millió forint) kerül, a versenypályás használatra optimalizált változatért 8,467 millió jent (22,9 millió forint) kérnek el, a ralicsomagos modell árcéduláján pedig 8,378 millió jenes (22,7 millió forint) összeg olvasható.
Az 500 példányban készítendő újdonság vásárlóit sorsolással fogják kiválasztani.
Emlékeztetőül, az általunk is alaposan letesztelt GR Yaris 1280 kilogrammot nyom a mérlegen, motorja pedig 261 lóerős, illetve 360 Nm-es produkciót ad elő, ami 5,5 másodperces 0–100-as szintidőt, illetve 230 km/h-s végsebességet tesz lehetővé.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.