Egy olyan márkáról van szó, amely anno még Forma–1-es világbajnokságot is nyert Juan Manuel Fangióval.
A Maserati megerősítette, hogy első olasz márkaként a 2023-as szezontól részt vesz a Formula E világbajnokságban. A Maserati azért nem az idei évben szállt be, mert az új elektromos Formula E autójuk már a versenysorozat legfrissebb, és sok változást hozó harmadik generációjához fog tartozni. Leegyszerűsítve: ezek az autók gyorsabbak, könnyebbek és erősebbek lesznek, mint a jelenlegi generáció, és a hírek szerint az a cél, hogy a fejlesztések, amelyek itt megjelennek, jobban alkalmazhatóak legyenek a közúti autók tényleges elektromos hajtásláncának fejlesztésében.
Welcome to Gen3, @Maserati_HQ ⚡️
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) January 11, 2022
The iconic Italian luxury manufacturer returns to racing with Formula E, coming Season 9 2022/2023.#ChangeAccelerated
A Maserati versenyen először az 1926-os Targa Florion – a szicíliai hegyekben zajló állóképességi – versenyen mutatkozott be, és az egyik alapító az Alfieri testvérek közül megnyerte az osztályát. Juan Manuel Fangio 1957-ben még tovább jutott, és Forma–1-es világbajnok lett egy Maseratival. Az egyik utolsó alakalom, amikor együléses Maserati kiemelkedő eredményt ért el, Maria Teresa de Filippis-szel történt, aki első nőként kvalifikálja magát egy F1-es nagydíjra 1958-ban.
A Maserati egyébként is elindult az elektromosítás területén a Folgore termékcsaláddal, amely összefoglalóan adja majd az alapját a teljesen elektromos járműveiknek: az elektromos Maserati Grecale, GranTurismo és GranCabrio típusoknak.
A Formula E mostani szezonja egyébként Szaúd-Arábiában kezdődik a hónap utolsó hétvégéjén. A versenysorozat mostanában elég nehéz helyzetben van, miután az Audi, a BMW és a Mercedes is bejelentette távozását a 2020-2021-es szezonban, azonban a Mercedes végül maradt a sorozatban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.