Tavaly több mint 132 ezer használt személyautó áramlott be az országba, miközben az új autók száma nem érte el a 122 ezret sem.
2021-ben a DataHouse adatai szerint 132 205 import használt személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami 1,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet. Az autógyártásban egyre súlyosabb mértéket öltő félvezetőhiány ugyanakkor az újautó-piac teljes második félévére rányomta bélyegét.
A hazai eladások az év közepe óta szinte folyamatosan esnek: júniusban még közel 11 400 új személyautót regisztráltak, decemberben pedig már csak alig több mint 8700-at. Ez utóbbi, az egész éves időszak mélypontját mutató adat tavaly decemberhez képest több mint 31 százalékos visszaesést jelent.
Az ellátási zavarok miatt az újautó-kereskedők a második félévben már képtelenek voltak kielégíteni az időközben megerősödő keresletet, melynek egy része így kényszerűen a használtautó-piacon jelent meg – mondta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
Emiatt 2021 második félévében Magyarországon 21,5 százalékkal több használt autót helyeztek forgalomba, mint újat.
A behozott használt autók között a legnépszerűbb márka a Volkswagen volt 11 százalékos részesedéssel, a második helyen az Opel található 10 százalékkal, a Ford pedig a harmadik helyre futott be 9 százalékkal. A sorban következő Toyota idén már csaknem elérte a 7 százalékos részarányt.
Az elemzők túlnyomó többsége rövid távon továbbra is borús várakozásokat fogalmaz meg az újautó-piac idei forgalmának alakulásáról. Szinte biztosra tehető, hogy a chiphiány az év közepéig kitart, de jó eséllyel az egész évre rányomja majd bélyegét. Ebben a helyzetben a használtautó-import aktivitása 2022 egészében magas szintre állhat be. Mindez annak ellenére történhet, hogy a tartósan magas használtautó-kereslet, valamint a kedvezőtlen forintárfolyam együttesen további kétszámjegyű átlagos áremelkedést okozhat ebben a szegmensben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.