Autó hvg.hu 2021. december. 23. 11:24

6 literes átlagfogyasztást akarnak az amerikai autókra

Nem is olyan sokára az USA-ban is véget érhet a V8-as motorok kora.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) jóváhagyta azt a szabályozást, amely szerint a 2026-tól az egyes gyártók modellkínálatának flottaszintű átlagfogyasztása legfeljebb 5,9 l/100 kilométer lehet.

A szigorú európai fogyasztási normákat kifogásoló tábor gyakran hozta ellenpéldaként az egyik legnagyobb piacot, az USA-t, ahol még mindig a V8-as és 5.0–6.0 literes motorok számítanak elfogadottnak. Joe Biden azonban ebben a kérdésben is jelentős változást akar, ugyanis, míg Donald Trump messze nem volt a fentiekhez mérhetően szigorú – a fogyasztás-csökkentés 1,5 százalékos értékét írta elő a gyártóknak –, az új szabályozás évi 10 százalékot is jelenthet.

A szigorúbb károsanyag-kibocsátási határértékek ráadásul már a 2023-as modellévű autókra is vonatkoznak majd, vagyis azokra, amelyeket nagyjából fél év múlva kezdenek gyártani.

A szabályozás célja, hogy a 2026-os évre az autók CO2-kibocsátási értéke nagyjából 100 g/kilométer legyen, ami fogyasztásra vetítve 5,9 literes átlag mellett teljesülhet. Mindezt valós, autópályás használat mellett, klíma/fűtés és egyéb berendezések használata közben kell teljesíteni.

Számítások szerint az értékek eléréséhez az is kellene, hogy 2023-ra az Amerikában eladott új autók 7 százaléka teljesen elektromos vagy jelentősen villamosított legyen és 2026-ra ez az arány érje el a 17 százalékot.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Gazdaság Sztojcsev Iván 2025. január. 08. 11:41

Lázár bejelentette: 20 perc késés után visszajár a vasúti jegyár fele, buszt küldenek nyáron a vonat helyett, ha nincs klíma

Tíz vállalással indította el Lázár János az évet: a miniszter bejelentette, hogy júniustól 20 percnél nagyobb késés után visszajár a jegyár fele, buszos rásegítéssel készülnek a nyári főszezonra, és mellékesen azt is elmondta, hogy decemberben a GYSEV-ben még nagyobb tulajdonrészt szerzett a magyar állam, úgyhogy több dunántúli megye teljes hálózatát átadják.