Az öt márkát forgalmazó cég szerint jövőre még érezteti hatását a chiphiány és a családi autókra adott támogatások kifutása.
Az autópiacot még a bizonytalanság fogja jellemezni 2022-ben, a beszállítói alkatrészhiány továbbra is sújtani fogja az ágazatot, amely várhatóan 2023-ra stabilizálódik – mondta Németh Balázs, a Porsche Hungaria Kft. (PH) ügyvezető igazgatója budapesti sajtótájékoztatóján.
A Volkswagen-csoport márkáinak magyarországi importőréhez tartozó márkakereskedések 2021-ben 29 ezer járművet értékesítettek, és további 13 ezer autó került a balkáni országokba a PH közreműködésével.
A magyarországi újautó-piac sajátosságait értékelve elmondta: az idén még mindig az úgynevezett városi terepjáró (SUV) kategória volt a legkeresettebb,
az eladott autók mintegy fele volt SUV.
A Porsche Hungariához tartozó márkák (Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen, Porsche) piaci részesedése Magyarországon a SUV szegmensben 10,7 százalék, a márkakereskedések által eladott kocsik 34,3 százaléka volt terepjáró.
Az ügyvezető szerint Magyarországon az év során lassult az elektromos járművek (BEV) térnyerése, az eladott új személygépkocsik 3,2 százaléka volt elektromos meghajtású. A plug-in hibrid modellek hasonlóképpen szerepelnek a magyar piacon, arányuk az idén 3,6 százalékos.
Elmondta azt is, hogy lecsengett a nagycsaládosok támogatott autóvásárlási akciója, amely mintegy 30 ezer családot tudott megszólítani. Az idén a teljes újautó-piac 3,8 százalékát tették ki a program által támogatott személygépkocsik és kishaszonjárművek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.