Közel 24 centiméterrel nagyobb az elődjénél, de még így is szuperkompakt a Toyota kategóriát váltott újdonsága.
A Toyota nemrégiben leplezte le a kisautók piacán versengő Aygo utódját, a szabadidő-autósra faragott Aygo X-et, mellyel a gyártó napokban megejtett brüsszeli rendezvényén találkoztunk először testközelből.
A hatchbackről crossover kategória váltó és immár az új Yaris platformjára épülő típus 23,5 centiméterrel hosszabb az elődjénél, de még így is csak 3,7 méter hosszú. A tengelytávolság 9 centiméterrel nőtt, aminek elsősorban a hátul helyet foglalók örülhetnek, akik viszont továbbra sem engedhetik le a hátsó ablakokat.
Az utolsó Aygónál 12,5 centiméterrel szélesebb és 6,5 centiméterrel magasabb Aygo X csomagtartója 60 literrel nőtt. Kalaptartóig 231, tetőig pakolva pedig 269 literes a kis puttony, mely az ülések lehajtásával egészen 829 literig bővíthető.
A mindössze 9,4 méteres fordulókörű újdonság 1,1 centiméterrel nagyobb hasmagasságú, mint az elődje, az üléspozíció pedig 5,5 centiméterrel magasabb. Említést érdemel továbbá az alapáras LED-fényszóró, a 9 colos érintőkijelző, a vezeték nélküli telefontöltő, a 300 W-os JBL hi-fi, illetve az elhúzható vászontető.
A kiviteltől függően 940-1015 kilogrammos Aygo X-et egyetlen 1 literes 3 hengeres szívómotorral szerelik, mely egy ötfokozatú kézi-, illetve fokozatmentes automata váltón keresztül 72 lóerőt, illetve 93 Nm-t szabadít rá a kerekekre.
Az Aygo X egyelőre még nem érhető el a magyar konfigurátorban, de a németben már igen. A kereskedésekbe várhatóan május-június magasságában megérkező Toyota Aygo X-ért minimum 15 390 eurót (5,62 millió forint) kell fizetni. Összehasonlításképp, a kifutó Toyota Aygo alapára 13 300 euró (4,85 millió forint).
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.