A dobozos autók világában is gyorsan változik a modellpaletta manapság, egyre inkább előtérbe kerülhetnek az elektromos típusok, még ha az árak borsosak is.
A nagyméretű elektromos kisteherautók családja a Fiat e-Ducatóval gyarapodott itthon is. A Fiat e-Ducato három hosszban (M, L és XL) és három magasságú verzióban (H1, H2, H3) kapható és a legméretesebb formájában 17 köbméternyi rakteret kínál. Mivel az akkumulátorok a jármű padlója alá vannak beszerelve, a hasznos térfogat minden modellen teljes mértékben megmarad.
A motorháztető alatt egy szinkronmágneses motor kapott helyet, amely 90 kW, azaz hozzávetőlegesen 122 lóerő teljesítményt és 280 Nm maximális forgatónyomatékot ad le, a padló alatt pedig kétféle kapacitású akkumulátor található, 47 kWh vagy 79 kWh. Az elsővel az e-Ducato 170 kilométeres hatótávot tud vegyes ciklusban, míg 235 kilométert városi körülmények között. A 79 kWh-val ez az érték vegyes használatnál 280 km-re, városiban pedig 370 km-re nő.
Az általunk is megtett néhány kilométer alatt a fogyasztás 30 kWh/100 km körül alakult java részt városon kívüli útvonalon. Az kijelenthető, hogy a hivatalos adatok továbbra is nagyon elméletiek: a forgalmi viszonyok, a szállított tehertől függően jelentősen szóródhatnak a tényleges adatok.
Alapból az e-Ducato 7 kW-os töltővel kapható a 47 kWh-s akkumulátor pakkhoz, míg 11 kW-os töltővel a 79 kWh-s akkumulátorral felszerelt járművekhez. Ami az 50 kW-os gyorstöltést illeti, 100 kilométer autonómiát nyerhetünk 30 perc alatt.
Az általunk próbált változatban volt extraként tolatókamera, automata klíma, elektromosan behajtható tükrök, LED-es nappali menetfény, Uconnect multimédiás rendszer. Itt a vezetési asszisztensek is bőségesek: vészfékrendszer, sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, és sebességtúllépésre figyelmeztetés, közlekedési tábla felismerő és automata távfény.
Ami az árakat illeti, nagyon nem olcsó egy ilyen, lényegében teljes értékűen csak a városban használható furgon. A legkisebb modell a H1-es jelölésű, 3,5 méteres tengelytávú, 18,8 millió forint nettó áron, a nagyobb akkus, nagyobb rakterű, 4,03 méteres tengelytávval máris 24,9 millió forint adók nélkül is alapból, az esetünkben próbált modell pedig 26,2 millió forintos volt.
Ugyanakkor az nem kétséges, hogy ez a szegmens is egyre fontosabb és egyre komolyabb mértékben bővül elektromos modellekkel. A Fiat e-Ducato mellé olyan versenytársak érkeznek, mint a Renault Master E-Tech Electric, a Mercedes eSprinter, a Volkswagen e-Crafter.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.