Az elődjénél ugyan nagyobb lett az Aygo X, de még mindig bőven 4 méter alatt maradt a hossza.
A Toyota Aygo első két generációját a Peugeot és a Citroën segítségével fejlesztette ki a japán gyártó, az együttműködésnek azonban vége, ugyanis a Peugeot 108 és Citroën C1 modellek nem kaptak utódot. Az Aygo viszont igen, íme a vadonatúj Aygo X:
A hatchbackről crossover kategória váltó és immár az új Yaris platformjára épülő típus 23,5 centiméterrel hosszabb az elődjénél, de még így is csak 3,7 méter hosszú. A tengelytávolság 9 centiméterrel nőtt, aminek elsősorban a hátul helyet foglalók örülhetnek, akik viszont továbbra sem engedhetik le a hátsó ablakokat.
Az utolsó Aygónál 12,5 centiméterrel szélesebb és 6,5 centiméterrel magasabb Aygo X csomagtartója 60 literrel nőtt. Kalaptartóig 231, tetőig pakolva pedig 269 literes a kis puttony, mely az ülések lehajtásával egészen 829 literig bővíthető.
A mindössze 9,4 méteres fordulókörű újdonság 1,1 centiméterrel nagyobb hasmagasságú, mint az elődje, az üléspozíció pedig 5,5 centiméterrel magasabb. Említést érdemel továbbá az alapáras LED-fényszóró, a 9 colos érintőkijelző, a vezeték nélküli telefontöltő, a 300 W-os JBL hi-fi, illetve az elhúzható vászontető.
A kiviteltől függően 940-1015 kilogrammos Aygo X-et egyetlen 1 literes 3 hengeres szívómotorral szerelik, mely egy ötfokozatú kézi-, illetve fokozatmentes automata váltón keresztül 72 lóerőt, illetve 93 Nm-t szabadít rá a kerekekre.
A 4,7 literes átlagfogyasztásúnak ígért és akár 18 colos kerekekkel is rendelhető kisautó 15,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, a végsebessége 158 km/h. A forgalmazás 2022-ben kezdődik meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.