A 70-es években nem nagyon létezett ennél fejlettebb, ennél nagyobb luxust kínáló szedán a piacon.
A Mercedes 1972-ben mutatta be a W116-os modellt, mely elsőként viselte magán az S-osztály típusjelzést. Az 1980-is gyártásban maradt típusból 46 éve, 1975-ben látott napvilágot az abszolút csúcsmodell, a 450 SEL 6.9, melynek egy remek egészségnek örvendő példánya most éppen új gazdára vár.
A mellékelt fotókon látható autó 1978-ban készült el, és azóta 90 890 kilométert hagyott maga mögött. A Hollandiában árult négykerekű portéka ára 89 500 euró, vagyis átszámítva mintegy 32,2 millió forint.
A Graublau metallic fényezésű 43 éves járgányt az elmúlt évtizedekben rendszeresen és szakszerűen szervizelték, az utolsó karbantartást tavaly augusztus végén ejtették meg, akkor 88 708 kilométer volt az autóban.
A 450 SEL 6.9 alapára egykoron 69 930 német márka volt, amikor a 280 S alapmodellért 28 848 márkát kértek el.
Alapáron járt a klíma, a központi zár, a tempomat, a hidropneumatikus felfüggesztés, az elektromos ablakemelő és a fényszórómosó. Az elektromos mozgatású napfénytető 988 márkába, a Becker autótelefon pedig 13 542 márkába került.
A motorháztető alatt a 300 SEL 6.3-ból származó V8-as benzinmotor 6,9 literre, pontosabban 6 834 köbcentiméteresre növelt lökettérfogatú változata kapott helyet, mely percenkénti 4 250-es fordulatszámon 286 lóerős teljesítményt ad le. Az 550 Nm-es csúcsnyomaték 3 000-es fordulatszámon ébred.
Mindez elegendő ahhoz, hogy a hatalmas karosszériájú és 1 935 kilogramm tömegű luxusautó 7,4 másodperc alatt letudja a 0-100-as gyorsulást, illetve, hogy a végsebessége elérje a 225 km/h-t. Az átlagfogyasztást 100 kilométerenként 22 literben jelölte meg a gyártó.
A háromfokozatú automataváltós, 215/70 VR 14-es gumikkal szerelt Mercedes 450 SEL 6.9-ből 1975 és 1980 között 7 380 példány készült.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.