A 2+2 üléses új roadster legerősebb változata 585 lóerős teljesítményt szabadít rá az aszfaltra.
Az R232-es sorozatú új Mercedes SL esetében 21 kilogrammot spóroltak azzal, hogy fém helyett vászontetőt alkalmaztak, ettől függetlenül közel 2 tonnás tömege révén az újdonság jelentősen nehezebb lett az elődjénél. A tető 15 másodperc alatt nyitható/csukható, és ehhez meg sem kell állni, hanem elég 50 km/h alá csökkenteni a sebességet.
A Mercedes-AMG által fejlesztett roadster 7 centiméterrel hosszabb lett, nőtt a tengelytávolsága és rövidebbek lettek az első-hátsó túlnyúlásai. A jellegzetes Panamericana hűtőrácsú 2+2 üléses sportkocsi kiviteltől függően 19-21 colos kerekeken gördül, melyek közül a hátsók is elfordulnak kormányzás hatására, maximum 2,5 fokban.
A digitális műszeregység 12,3 colos, a 11,9 colos központi érintőkijelző pedig 30 fokos szögben elektromos állítható. Hátul 1,5 méter magasságig érdemes helyet foglalni, a csomagtartó 240 literes.
Első körben két verzió lesz kapható, melyek közös vonása a 4 literes biturbó V8-as benzinmotor, a 9 fokozatú automata váltó és az összkerék-hajtás. Az SL 55 476 lóerős és 700 Nm-es nyomatékú, az SL 63 pedig 585 lóerős, illetve 800 Nm-es produkciót ad elő.
Utóbbi 3,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet és a gyorsulásának csak 315 km/h-nál szakad vége.
A várhatóan 140 000 eurótól (50,5 forint) induló új Mercedes SL forgalmazása 2022 elején kezdődik meg. 6 és 12 hengeres változatok nem várhatók, viszont érkezőben a 4 hengeres alapmodellek, illetve a 800 lóerősnek ígérkező plugin hibrid csúcsváltozat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.