Egy normál autó esetében sem éppen olcsó, ha például egy nyest elrág pár vezetéket, egy elektromosnál ez hatványozottan drága lehet.
A németországi Allianz biztosító Technológiai Központja (AZT) tett közzé egy tanulmányt, amely elektromos autók javítási és kárigényeit hasonlította össze egy hagyományos autóéval. Az eredmények azt mutatják, hogy az átlagos kárigény a tisztán elektromos autóknál tíz százalékkal, a konnektorról tölthető hibrideknél pedig akár 50 százalékkal is magasabb egy hagyományos autóhoz viszonyítva. Egy baleset esetén pedig 30 százalékkal drágább a javíttatása egy villanyautónak, mint egy normál motorú járműnek.
A felmérés szerint különösen a szabványok és a gyártói előírások drágítják az elektromos járművek javítását. Ilyen például, hogy azonnali gazdasági totálkárt jelent, ha a gyártói előírásokat betartva teljesen ártalmatlanítani kell az akkumulátort, ha a baleset során kinyílt a légzsák.
Egy normál autónál is drága javíttatást jelenthet, ha például egy nyest szétrág egy kábelt, ugyanakkor ha egy elektromos autó nagyfeszültségű kábelében tesz kárt, és azt kell cserélni, a szükséges új kábelkészlet akár 7000 euróba (2,5 millió forintba) is kerülhet. Ugyanakkor a gyártók is próbálnak észszerű megoldást találni: cserélhető védőburkolatot használnak, amelynek révén a javítási költségek akár 97 százalékkal is csökkenthetők.
A tanulmány arra is rávilágít ismét, hogy az elektromos autók nem tűzveszélyesebbek, mint a normál járművek. Az Allianz szerint Németországban évente körülbelül 15 ezer autótüzet jelentenek. Az elektromos járművek aránya jóval egy százalék alatt van. A VDA autóipari szövetség szerint az elektromos autóknál nem nagyobb a tűzveszély, mint a belsőégésű motoroknál – a VDA szerint azonban az oltás tovább tart, az oltóanyagigény pedig általában magasabb.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.