A WeRide cég azt állítja, hogy az övék az első négyes szintű önvezetéssel működő áruszállító szolgáltatás Kínában.
A mindössze négy éve piacra lépett WeRide nevű cég Kínában, valamint az Egyesült Államokban kínál robotaxi- és buszszolgáltatást. A cég járművei a legnagyobb tapasztalattal Kanton városában bírnak, ahol az első évben közel 150 000 utat teljesítettek önvezető módban. Ez év elején pedig Kaliforniában is engedélyt kapott arra, hogy biztonsági vezető nélkül is tesztelhessen San Joséban.
A Robotaxi és a Mini Robobus mellett a WeRide tovább terjeszkedik, és bemutatta Kínában a Robovan áruszállító autóját is, amelynek hosszú távú célja, hogy teljesen önvezető szállítási szolgáltatásokat nyújtson. A vállalat a Jiangling Motorsszal (JMC) dolgozik együtt, amellyel korábbi generációs Ford Transitokat alakítanak át saját igényeik alapján. A kocsik akkumulátoros elektromos modellek lettek, ezekbe kerül bele az önvezető rendszer, a kocsik pedig a ZTO logisztikai cég csomagjait szállítják majd.
A kínai cég által kifejlesztett technológia saját HD-térképeket használ, amelyek több ezer kilométeres területet fednek le, és szenzorok és egyéb integrált érzékelők valós idejű információi alapján navigálják a járműveket. A jármű az állításul szerint akár egy kilométernél hosszabb alagutakon is képes megbízhatóan áthaladni nehéz időjárási körülmények között, például erős esőben is. A WeRide szerint lényegében éjjel-nappal folyamatosan dolgozhatnak az autóik.
Nem a WeRide az egyetlen, amely önvezető autókkal bonyolítaná az áruszállítást. Az amerikai kiskereskedelmi óriás, a Walmart is hasonlón dolgozik egy Gatik nevű startuppal közösen. Ők biztonsági sofőrrel bonyolítják majd a fuvarokat és a Walmart Supercenterből tervezik kiszállítani a rendeléseket olyan felvételi pontokra, amelyeket a megrendelők adnak meg. Az önállóan közlekedő kisteherautók útvonala nagyjából 30 kilométeres körzeteket szolgál majd ki.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.