Az új regisztrációk száma júliusban több mint 23 százalékkal, augusztusban pedig majdnem 20 százalékkal csökkent az előző év azonos hónapjához képest.
Júliusban és augusztusban jelentősen visszaesett az új autók regisztrációja az Európai Unióban. Júliusban az előző év azonos hónapjához képest 23,2 százalékkal kevesebb, összesen 823 949, augusztusban pedig 622 993 autó fogyott, ez utóbbi 19,1 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban – közölte az európai gyártók szövetsége, az ACEA.
Az EU legnagyobb autópiacai – Németország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország – júliusban és augusztusban is kétszámjegyű csökkenést regisztráltak.
A legnagyobb autógyártók körében az európai eladások a múlt hónapban átlagosan 14 százalékkal csökkentek, a Stellantis csoportnál 29, a Renault-nál 23 százalékkal estek vissza az eladások a múlt hónapban. A regisztrációk a Daimler esetében 38, a BMW-nél 18 százalékkal csökkentek.
A piac korábban azt remélte, hogy a 2021 a fellendülés éve lesz és az első nyolc hónap összesített adatai alapján még pluszban is vannak a legnagyobb piacok az elmúlt évhez képest. Az értékesítés volumene éves szinten 11,2 százalékkal nőtt az első nyolc hónap alapján, ami összesen 6,8 millió új személygépkocsit jelent.
Ugyanakkor az elmúlt két hónap gyenge eredményeire is van magyarázat. Egyrészt a tavaszi kemény lezárásokat követően valóban megemelkedett a kereslet, azonban ez mostanra visszaesett. Másfelől a tavaly indított keresletösztönző intézkedések is előrehozott vásárlásokat generáltak időlegesen, mivel Németországban ideiglenesen csökkentették az áfát. A másik fontos oka visszaesésnek a begyűrűző alkatrészhiány: hiába is lennének rendelések, nem tudják azokat teljesíteni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.