Megváltozna az eddigi gyakorlat, miszerint egyes tengerentúli piacokon a Daciákat Renault-ként árusították.
A Renault csoport értékesítési bevételeinek több mint fele ugyan Európán kívülről származik, de a profitjának csak 25 százalékát adják ezek a térségek. Ennek legfőbb oka, hogy az olcsó modellek ugyan jók voltak eddig a fejlődő piacokra, de a nyereséges működéshez valamivel magasabb presztízsű modellek térnyerése is kívánatos volna.
Ezen a gyakorlaton változtatna a Renault, amelynek vezérigazgatója Luca de Meo egy interjúban beszélt a lehetséges megoldásokról. A tervük az, hogy a Renault-ot feljebb pozícionálnák annak révén, hogy a jövőben a Dacia, mint márka megjelenne például Dél-Amerikában is. Eddig lényegében ezeken a piacokon Renault emblémával árulták a nálunk ismert olcsóbb Daciákat (Logan, Sandero).
A jövőben az olcsóbb autók ott is Daciák lennének, de például a hamarosan érkező, magasabb presztízsű Dacia Bigster SUV már megüti azt a szintet, hogy Renault néven fusson Brazíliában. Luca de Meo ugyanakkor azt is elmondta, hogy a márkák átpozícionálása hosszabb időt, legalább 10 évet vehet igénybe.
Az autóipari trendekről beszélve a francia konszern vezetője úgy nyilatkozott, úgy véli 2025 környékére az elektromos autók árai közel kerülhetnek a jelenlegi belső égésű motoros autók áraihoz. Egyes elemek a villanyautók számára olcsóbbak lettek, de az egymáshoz közeledő árak legfőbb oka az, hogy a hagyományos autók a szigorodó emissziós előírások betartása miatt egyre drágábbak. A verseny a két hajtásmód között egyébként is átmeneti, mert az elektromos autók teljes gyártási volumenre vetítve több pénzt hoznak, mint a hagyományos autók, amelyeken kisebb a nyereségtartalék.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.