A népszerű japán szabadidőautó külsejéhez és belsejéhez is hozzányúltak a fejlesztők.
A Mazda 2011-ben mutatta be a CX-5 első generációját, melyet aztán 2017-ben követett a második nekifutás. És most ez utóbbinak varrták fel a ráncait, íme a 2022-es évjáratú modell:
Kívülről leginkább az új hűtőrácsról, illetve a modernizált lámpákról lehet felismerni az újdonságot, ezenkívül egy új fényezéssel, Zircon homok színben is rendelhető a típus.
A faceliftes CX-5-be Mi-Drive (Mazda intelligent Drive Select) kapcsolót építettek, mely lehetővé teszi a vezető számára, hogy egy érintéssel kiválassza az autó megfelelő vezetési módját (Normál/Sport). Bizonyos felszereltségek esetén az i-Activ és négykerék-hajtással felszerelt modellekben Off-Road állás is választható, amely könnyebbé teszi a vezetést göröngyös vagy csúszós útviszonyok között.
A Mazda következő generációs Skyactiv-Járműfelépítését a CX-5-re is alkalmazták, amely a karosszéria, felfüggesztés és ülések kapcsolatát is figyelembe veszi, ezzel javul a menetkomfort, és a vezető kevésbé fárad el. A zajterhelést is csökkentették a beltérben, ami különösen a kavicsos felületeken érezhető.
Az utastér újdonsága a központi konzolban található vezeték nélküli Qi telefontöltő. A kétrészes, megfordítható csomagtér padló, illetve az alacsonyra helyezett csomagtérküszöb könnyíti a be- és kipakolást.
Az i-Activsense rendszerbe bekerült a CTS (cruising & traffic support), melynek használatával kevésbé fárad el a vezető, mivel a rendszer segíti a gyorsítást, fékezést és kormányzást dugó esetén.
Három új felszereltségi szint is feltűnt a színen. A Newgroundot az aktív családoknak szánja a gyártó, a Homura a sportos változat, a Takumi Plus pedig a hamisítatlan luxusról szól.
Az egyelőre ismeretlen árú új Mazda CX-5 első példányai 2022 elején érkeznek meg Magyarországra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.