Münchenben volt szerencsénk testközelből megismerkedni az új bajor szabadidő-autókkal.
A BMW 2003-ban dobta piacra az X5 kistestvérének tekinthető X3-ast, melynek aktuális harmadik generációja 2017 óta van velünk. A kupésra faragott testvérmodell, az X4 2014-ben debütált, és a második generáció 2018 óta rója az utakat.
Mostanra mindkét típus elérkezett életciklusa feléhez, így a müncheni gyártó felfrissítette, és a napokban zajló IAA kapcsán a nagyközönségnek is "élőben" megmutatta őket.
A külsőt érintő fontosabb változások közé tartozik a nagyobbá vált hűtőrács, az elvékonyított fényszóró, a módosított lökhárító, az átrajzolt hátsó lámpa és a néhány új fényezés.
Alapáras a Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés, melynek részét képezi az 5,1 colos digitális műszeregység és a 10,25 colos érintőképernyő. A feláras Live Cockpit Professional megrendelése esetén mindkét panel 12,3 colos képátlójú. Az összes új X3-ban és X4-ben nyolcfokozatú automata váltó található.
A benzines kínálatot a 16,7 millió forintos alapárú xDrive20i nyitja a maga 184 lóerős 2 literes 4 hengeres motorjával, felette pedig a 19,1 millió forintos és 245 lóerős xDrive30i található. A 24,2 millió forintos M40i-t már 3 literes soros 6 hengeres erőforrás mozgatja, mely 360 lóerős teljesítményt ad le.
Dízel-fronton a 150 lóerős sDrive18d, a 190 lovas xDrive20d, a 286 lóerős xDrive30d, illetve a 340 lóerős M40d érhető el a kínálatban, rendre 16,7, 17,7, illetve 20,2, illetve 24,4 millió forintos alapáron.
A 20 millió forinton nyitó plugin hibrid X3 xDrive30e 292 lóerős benzines hajtásláncú, illetve 50 kilométeres elektromos hatótávolságú.
A csúcsot a 35,2 millió forinttól induló M Competition kivitelek jelentik. Az 510 lóerő változatlan maradt, ellenben a csúcsnyomaték 600-ról 650 Nm-re nőtt, ennek köszönhetően pedig 4,1-ről 3,8 másodpercre olvadt a 0-100-as sprint szintideje.
A végsebesség 250, illetve opcionálisan 285 km/h.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.