Autó László Ferenc 2021. szeptember. 09. 06:41

Testközelből az új BMW 2-es kupé: beültünk az M240i-be

László Ferenc
Szerzőnk László Ferenc

Münchenben vettünk üléspróbát a BMW 0-ról 100-ra alig 4,3 másodperc alatt katapultáló újdonságában.

A BMW július elején leplezte le a teljesen új fejlesztésű 2-es kupét, mely nem más, mint egy kicsi vesékkel, két ajtóval, keretmentes ablakokkal, hosszan beépített motorokkal, akár 6 hengerrel és hátsókerék-hajtással rendelkező újdonság.

Az újdonságot a Müncheni Autószalon kapcsán tárták először a nagyközönség elé, mi is alaposan körbejártuk az ott kiállított csúcsmodellt, egy M240i-t.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A 4,54 méter hosszú, 1,82 méter széles, 1,39 méter magas és 2,74 méteres tengelytávolságú modell néhány centiméterrel minden irányban nagyobb lett az elődjénél, az alaptömege 1490 kilogramm.

Az utastér az általunk a közelmúltban alaposan letesztelt 4-es BMW-re emlékeztet, a műszerfalon felár ellenében egy 12,3 és egy 10,25 colos kijelző teljesít szolgálatot, a 40/20/40 arányban osztott hátsó ülések mögött pedig 390 literes csomagtartó található.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A Magyarországon 12 millió forintos alapárú 220i Coupé 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorja 184 lóerős teljesítményű, illetve 300 Nm-es nyomatékú, ami 7,5 másodperces 0-100-as szintidőt, illetve 236 km/h-s végsebességet tesz lehetővé.

A 12,9 millió forinton nyitó 220d Coupéban lévő 48 V-os lágyhibrid technikával kiegészített 2 literes 4 hengeres turbódízel egység 190+11 lóerőt, illetve 400 Nm-t tud, 6,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet és a gyorsulásának 237 km/h-nál szakad vége.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A 450 lóerősnek ígérkező, kéziváltós M2 érkezéséig csúcsmodellnek tekinthető M240i Coupé xDrive minimum 18,5 millió forint) kifizetését követően vezethető haza.

Az ebben lévő 3 literes soros 6 hengeres turbós benzinmotor 374 lóerős, illetve 500 Nm-es produkciót ad elő, ami 4,3 másodperces 0-100-as gyorsuláshoz, illetve 250 km/h-ra korlátozott végsebességhez elegendő.

László Ferenc
László Ferenc

Az összes modellt nyolcfokozatú automata váltóval szerelik, az M240i összkerékhajtását pedig úgy hangolták, hogy mindig a hátsó kerekekre érkezzen a nagyobb erő.

A Mexikóban készülő, 17-19 colos kerekekkel szerelt újdonság első példányait várhatóan 2022 elején vehetik át a vásárlók.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult HVG 2024. november. 26. 20:00

"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal

Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.